Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
nöbbedieseltillsats

hej är det någon som har erfarenhet om dieseltillsats medel många säljer och säger att det sparar diesel samt smörjer viktiga detaljer och förhindrar kondensvatten i tank en del lovar 5 % mindre förbrukning 
2009-10-24 09:57
FörfattareSvarDatum
Idi Sv: dieseltillsats

Använder RL4 diseltillsats å tycker att det funkar,Om det sänker förbrukningen med 5 el 1% kan jag inte svara på,men spisen blir piggare&startar mycket villigare,RL4 ska också ta bort en del vatten,några cl per flaska/Idi 
2009-10-24 17:20
Kalle Sv: dieseltillsats

Allt sådant är hitte på de går genom sådant i olika reportage varje år. Men om Du tycker din motor går bättre kör då på det. Räkna dock inte med någon effekt 
2009-10-24 18:23
Ingvar Sv: dieseltillsats

Blev motorn villigare intressant, man kanske skulle testa RL4 på några fruns som bor i arbetarbostaden! 
2009-10-24 20:31
Gustav Sv: dieseltillsats

Diesel tillsats har jag använt när det varit extremt kallt under -20  och jag tycker att den blir piggare att starta. I övrigt så använder jag 2-taktsolja emellanåt ca 1 % detta för att det smörjer upp dieselpumpen och spridarna, speciellt rotorpumpa r anser jag må bra av detta då jag anser att det är en sämre konstruktion än radpumparna  
2009-10-25 09:15
Canada Sv: dieseltillsats

Frågan är vad som är bra resp inte 2-takt, motorolja el typ tripak dieseltillsats,köper man diesel på mack ,så är där mer el mindre rapsoljeinblandning ber på vilken mack &kanske något mindre mängd på vintern , trots allt kritiskt om rapsoljan (typ d ieselbakterie tillväxt ihop m fordon som står utomhus med ej fylld tank)så har den en viss smörjande effekt,    
2014-03-01 13:53
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.