Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
förmögenbankaffärer ????????

var på banken idag och skulle sätta in lite över 30 tusingar på mitt konto, det var inte det lättaste, först penningtvättsnacket, då bankmannen fick höra att det var för hö och lite annat så var det bra en stund, sedan skulle han ha 150 kr för insätt ningen efter protester från min sida så talade han med min "egen" bankkvinna som tydligen berättade för honom vilken bra kund jag var så pengarna slank in på kontot till och med utan att behöva betala de 150 kronorna. sedan ursäktade han sig med at t banktjänstemännen hade helt andra KOMPETENSER än att räkna pengar och att det hela var bankens policy. i min värd så har alltid bankerna räknat pengar men nu är det tydligen slut med detta penningräknande. lycka vore att vara oberoende av bankernas  småpåvar.

  
2009-08-11 16:32
FörfattareSvarDatum
kalle Sv: bankaffärer ????????

Var glad för att dom inte kollade mera, finns dom som blivit nekade insättning av så mycket kontanter för man misstänker att det är pengar från olaglig verksamhet 
2009-08-11 18:00
TJ Sv: bankaffärer ????????

Tips

1 Sätt in i minder omgångar.
2 Byt genast bank.
3 Om du kan avvara pengar eller planera så att du kan vänta på uttag i ca 3 dagar finns det konton på nishbanker som ger runt 3% i ränta, kolla dock om dom har statlig insättningsgaranti, dett a är mycket viktigt.
Kolla in t.ex www.bluestep.se eller www.sbab.se eller www.hoist.se.
OBS!! Allt sker på egen risk, har själv sbab och bluestep funkar bra.  
2009-08-12 15:19
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.