Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
G-CFMW griplastare och minutliter.

Hej,våran traktor ska enligt instruktionsboken lämna 26 minutliter på hydraulen.Frågan är vilken FMW eller annan griplastare som kan vara lämplig ? Eller är det för lite minutliter så man behöver en kraftuttags pump ?

Vore också förnämligt om nån  kunde förklara skillnaderna mellan FMW 1500,1800 och 2000.

Traktorn är en Deutz D5206 och tittar lite efter en huggarvagn till denna.  
2009-04-11 08:51
FörfattareSvarDatum
Ingvar Sv: FMW griplastare och minutliter.

Biltema har fina huggarvagnar till just DeutZ 5206 
2009-04-11 15:34
maja Sv: FMW griplastare och minutliter.

Har en gammal FMV 1800 och det gick åt ett pumpbyte. Nuvarande ger nog lite drygt 40 minutliter.  
2009-04-11 21:47
G-C Sv: FMW griplastare och minutliter.

Tack för det svaret maja,misstänkte att oljevolymen var i klenaste laget.
Vet du den ungerfärliga räckvidden på din kran ? 
2009-04-12 09:06
maja Sv: FMW griplastare och minutliter.

Sorry, mått har jag inte! Men den är som alla skogskranar brukar bli oavsett räckvidd: en aning kortare än man tror! Räcker inte att ta framför eller bakom ekipaget, monterad på vagnen och det är en klar brist.  
2009-04-16 22:56
maja Sv: FMW griplastare och minutliter.

Oj då. Det blev lite tokigt. Att inte kunna plocka framför/bakom är en klar brist. Monterad på vagnen är väl precis som det ska.  
2009-04-16 22:58
G-C Sv: FMW griplastare och minutliter.

Tack maja.Vi får se vad det blir av detta,kan även tänka mej en traktor med takmonterad kran och använda den kärra vi har. 
2009-04-18 08:48
Gustav Sv: FMW griplastare och minutliter.

Detta med minutliter kan du lämna åt sidan.
Trycket är det som ger kraften, minutlitrerna är vad som åtgår enligt rekommendation för att utföra arbetet. Således så kan du med säkerhet använda din traktor, om du så småningom blir driven att använda k ranen öka då varvtalet en smula. Jag har själv kört huggarvagn med en BM 600 och den ger inte många liter, men jag brukar stå och lasta/lossa på ca 1000 rpm på traktorn.
Det är så många flummiga svar här på sidan men jag hoppas detta blev redigt  
2009-04-18 21:10
G-C Sv: FMW griplastare och minutliter.

Tack för svaret Gustav,då kan man lämna detta med minutliter åt sidan.
 
2009-04-19 10:28
seg Sv: FMW griplastare och minutliter.

Hej G-C, har brochyrer på de FMV griplastare som du frågar om, hör av dig igen om du vill ha några kopior av dem, sedan det där med minutliter är inte betydelselöst, vem vill köra någon längre stund med högt varvtal för att kranen skall röra på sig m ed dagens dieselpris. En BM-600 ger vanligtsvis 41-minutliter,kan bytas ut mot 49-lit.  
2009-04-20 08:49
G-C Sv: FMW griplastare och minutliter.

Hej Seg,kopior av dessa vore helt klart intressant.Hur tänkte du då,skicka via e-post eller vanlig post ? Betalar naturligtvis portoavgifter. 
2009-04-23 21:22
seg Sv: FMW griplastare och minutliter.

Hej G-C! Sänd mig din adress till evert.gustavsson@laholm.se , ska vara ett snabel-a mellan gustavsson-laholm, ser lite konstigt ut i adressen, så sänder jag dig kopior.
Hälsning seg. 
2009-04-24 09:06
G-C Sv: FMW griplastare och minutliter.

Hej Seg,du har mail. 
2009-04-24 15:10
RichardGLOLD Sv: FMW griplastare och minutliter.

Es conforme, es la pieza admirable
 
Esta pregunta no me es claro.

https://mixfilesmaker.com/ 
2022-06-17 13:10
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.