Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
AndersKina traktor

Är det någon som har erfarenhet av kinatraktorn som KELLFRI och Möre maskiner säljer? Kvalitet i förhållande till pris - är det något att ha, ca 70 hp? 
2009-03-31 19:24
FörfattareSvarDatum
olle Sv: Kina traktor

SKIT!!! är de, bättre att köpa en begagnad normaltraktor. 
2009-04-01 10:44
spettet Sv: Kina traktor

vad grundar du ditt uttalande på olle, ge några exempel på dåliga saker som helst skall vara självupplevda och inte hörsägen. 
2009-04-01 17:00
Yxi Sv: Kina traktor

Har sett både kinesiska fyrhjulingar , mopeder och lätta mc och inte har det varit nån vidare kvalite på dom grejorna.Kan väl misstänka att det är likadant med traktorerna.Jag håller nog med Olle.SKIT var ordet 
2009-04-01 22:30
olle Sv: Kina traktor

Ingen hörsägen,har haft en Jinma lastaren var skruvad i motorn!!! Vad händer när man lyfter något tunkt.....det vet jag, motorn spricker...ca:400 kg!!!! Fö. är det riktigt dålig kvalitet på det mesta. Spakar som lossnar, el som bråkar, rostar i svets fogar så fort en blir blöt, dåligt hydraulflöde, klen motor. SKIT var ordet.  
2009-04-02 00:03
Anders Sv: Kina traktor

TAck för seriösa svar, det blir nog en bättre begagnad. Var förresten och titade på en Foton i veckan och var inte alls inponerad. Växlarna kärvade,takluckan gick inte att stänga med risk för att paja något, skruvar hade lossnat och tom spaken till l astaren hade gått av efter bara 40 h. Då kan man lika gärna köpa en gammal Valmet med 12000 h på mätaren.  
2009-04-02 13:50
Lainde Sv: Kina traktor

Frågar man någon som äger en "kinatraktor", så är de naturligtvis förträffliga/pålitliga och framförallt billiga.
Däremot tenderar de att bli relativt kortlivade hos sina ägare, och det får väl tala för sig.
Kineserna är dock bara i förstadiet ti ll att få fram riktigt bra maskiner.
Ungefär som jappsen på 60-70 talet inom mc/bilindustrin.
Etablerade och svindyra märken som JD/Valtra/MF, lär alltså ha anledning att bäva inför detta i framtiden,,,  
2009-04-03 01:53
åke Sv: Kina traktor

KELLFRI huggarvagn är också Kines nu. 
2009-04-08 21:31
Erik Sv: Kina traktor

Foton tillverkar ca 50 000 traktorer om året och har välkända motorer, har själv bla en MF 575 från -82 och där sitter lastarens främre fäste i motorn.

Skulle nog inte köpa en Foton-traktor men jag måste erkänna att jag är sugen.  
2010-03-16 19:15
Matts-Erik Hus&Trädg Sv: Kina traktor

Kommer att köpa en med Lastare skopa m snöblad senare i sommar blir det gräv agregat jag åter kommer senare med testen och omdömmet. 
2010-11-19 19:31
Zagge Sv: Kina traktor

Man kan inte jämföra Japan med Kina. Japaner stävar efter att förbättra produkter medan kineserna bara vill masstillverka till billiga priser. Kina kommer inte öka i kvalité utan tillverka skit till låga priser. 
Som sagts miljotals ggr. så får man  vad man betalar för.

Titta bara på vad som hänt med mobiltelefonerna idag. Håller numera bara upp emot ett år mot förr då den fungrade i många år. Idag tillverkas de flesta telefoner i Kina, och det märks :(
  
2010-12-22 20:46
Johan Sv: Kina traktor

Jag beställde en Foton 824 ifrån Möre Maskiner i Kalmar för ca två månader sedan. Och måste säga att jag är väldigt nöjd med den, visst det är ju ingen John Deere, men dock så kostade den inte lika mycket heller =) 

Innan jag köpte den så funderad e jag på hur den skulle vara i kvalite och måste säga att jag var skeptisk, men jag åkte och tittade på en Foton 704, som en i grannbyn hade köpt iofs ifrån Kellfri. Men det är ju samma tillverkare i Kina och fick ett bättre paketpris ifrån Möre Mask iner och det stora pluset var ju att dom hade Hitckrok till sina. 

Växellådan var lite svår i början men det slet till sig efter ett tag.
Komforten och ljud och kan upplevas som lite plastig men är väl inte något större problem, som sagt det går  inte att jämföra den med en John Deere. 


Traktorn 184 900:- + lastare med 3:e funktion ca 240 000:- Sen valde jag även till hitch och motor värmare. Ska nog tillägga att jag tog en Polsk lastare eftersom den skulle funka smidigare i joysticken  en vad en kines lastare skulle göra 

Så i det stora hela så måste jag säga att jag ångrar mig inte att jag köpte den. Så om ni funderar på att köpa en ny traktor till priset av en begagnad så kan jag rekommendera Foton
  
2011-02-09 08:59
Macke Sv: Kina traktor

Foton = När snålheten bedrar visheten. 

Köper man kinamaskiner får man skylla sig själv. Grannens Fototraktor är rent skit. T.ex vid -10 så funkar inte växelådan. Fick ta fram min gamla BM 650 och ploga åt grannen.   
2012-04-09 22:20
mikael Sv: Kina traktor

Hur är Kellfris stora traktorer 100-125 hk som bygger på Fiat teknik kineserna har tydligen köpt äldre ritningar av Fiat 
2013-03-16 09:23
nisse Sv: Kina traktor

Jag har en foton 704 nu är jag ju inte nån stor bonde med en massa djur köpte den mest för att skotta snö och köra hem ved och med de ändamålet så funkar det jag har då skottat snö i 28 minus grader utan problem i växellådan men dock tycker jag att h ydralpumpen är lite klen man får inte riktigt nått flyt i snö skottningen men annars har den funkat fint MEN  finns ju alltid ett men. Det är ju kellfri som står för reservdelar och en drivaxel for för mig och jag fick vänta över 3 månader innan rese rvdelarna komme dock så ringde jag och klagade på dom men fick bara till svar att det var fullt normalt att det tog 3 månader för reservdelar att komma. Värt att tänka på är ju hur det ser ut med reservdelar i närheten när man köper en traktor   
2015-09-26 00:13
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.