Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
AckeVildsvins problem... Mälardalen??

Någon som behöver hjälp med att förvalta vildsvin på sin mark, runt om i mälardalen?

Mvh
Acke 
2009-03-17 05:23
FörfattareSvarDatum
dacke Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

kraftigt inlindat så är du ute efter gratis jaktmark, men varför ge bort något som så många vill betala för ? 
2009-03-17 14:27
Acke Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

Ne Jag är ute efter allt, arreende, vildsvinsarrende, Någon som har problem med vildsvin och som behöver hjälp med detta.

Mkt vildsvin = Bra betalt, kan man sammanfatta det. 
2009-03-17 14:46
John Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

Det är inga problem att få betalt om det finns vildsvin, den som arrenderar min jakt betalar 400kr/ha slättjakt med måttlig vildsvinsförekomst. 
2009-03-17 16:14
Acke Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

Om det är ett rent jaktarrende så är väl 400kr/ha inte så specielt mkt i mälardalen enligt min uppfattning. Sen beror det ju på hur mkt mark som man ska arrendera också. Jag skulle aldrig betala 400 kr/ha själv om marken är på ex 200 ha... Hade tänkt  mig markstorlek från en liten "åker" upptill 100 ha, eftersom det är bara jag, och möjligt en kompis till som ska jaga.  
2009-03-17 18:51
John Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

Det är bra betalt eftersom det är avtalat att jägaren ska utföra skyddsjakt 3 veckor normal arbetstid per år; svartfåglar, grågäss,kanadagäss och marken ligger vid Kristianstad 250ha utanträd och buskar. Var ligger mälardalen förresten? 
2009-03-17 22:41
nAcke and Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

Ja vem vill äta vildsvin som bara är fulla av trikiner.`? 
2009-03-20 20:23
pellefjant Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

Acke hur mycket har du tänkt att betala för att jaga? Sen är det väl en fällningsavgift per varje fällt djur om du ska ha djuret själv. Rätta mig gärna om jag har fel. 
2009-03-25 22:58
Åke Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

Vad trött man blir på dessa bönder/lantbrukare. Girigare folk får man leta efter. Ursprungsfrågan är ju om det är någon som har problem med vildsvin. och då kommer dessa kommentarer. Herregud! Jag hjälper två bönder i östergötland som har problem med  vildsvin. Jag betalar inte en krona för detta, och inte bonden heller som faktiskt kontaktade mig och inte tvärtom. Köttet delar vi på och vissa säljer vi. För pengarna vi får in så köps det nya saker för att skydda hans grödor. Sakerna som köps bli r självklart deras. Han är glad för han slipper problem. jag är glad som får jaga(dock har man jour hela tiden och ska snabbt vara på plats). De enda som inte är glada är grisarna. Så om ni vill ha "vettig" förvaltning så hitta en jägare som har sa mma syn på sammarbete. Det är det bästa sättet(enligt båda jag "jobbar" för.   
2009-12-29 11:01
JoakimS Sv: Vildsvins problem... Mälardalen??

http://skogsforum.se/viewtopic.php?f=114&t=7664 
2011-06-22 20:38
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.