Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Perbygga matkällare

Hej tänkte bygga en fristående matkällare,
undrar om det är någon som har något bra tips
på hur man skall bygga en,eller var man kan hitta ritningar 
hade tänkt att gjuta en platta och mura med lecablock runt om
och gjuta ett valv till tak,sedan  tjära väggarna utvändigt samt isolera med frigolit och sen fylla på med jord,är det någon som vet något annat bra tips?
mvh Per  
2008-12-12 00:39
FörfattareSvarDatum
Bengt-Arne Lenin Sv: bygga matkällare

Köp ett stort jävla betongrör och sprätt lite jord ovanpå. Om det inte finns någon betongindustri i din avkrok så kolla då på: maskinisten.net detaljerade skalenliga ritningar på hur du bygger din egen jordkällare med hjälp av material från Biltema.  
2008-12-12 20:12
Ölmagen Sv: bygga matkällare

Låter bra se bara till att du får en fungerande dränering och att det blir riktigt tätt att inget vatten kommer in 
2008-12-13 17:34
bengt Sv: bygga matkällare

Har sett annonser i Land glasfiberkulor med dörr och ventilation färdigt att grundsätta och flla jord över. 
2008-12-15 11:40
Se Mänt Sv: bygga matkällare

Gjut väggarna i armerad betong annars så kommer de att ge med sig förr eller senare av trycket utifrån 
2008-12-16 01:37
se kvint Sv: bygga matkällare

var köper man armerad betong, finns det på säck eller biltema lanmännen obs shell seven eleven stadshuskällaren horstritan statoil i norge hos polisen på bårhuset eller kanske dårhuset ica fast då är den väl ompackad mjölkaffären på färjan till danma rk eller på bron i svedala sthlm på herrgården eller bongården i drängkammaren i grantoppen eller på berget, hjälp mig att hitta armerad betong jag börjar bli desperat  
2008-12-16 15:05
ABC Sv: bygga matkällare

Jag känner en bra läkare som kan ta sig an dig se "Se Kvint". 
2008-12-16 17:49
Bredband Sv: bygga matkällare

Felet är att du har modemuppkoppling, det är många som har blivit knäppa för mindre. 
2008-12-18 11:06
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.