Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
PeterLUCAS -systemet

Han som uppfann mörkret ja. Enligt sonen kan det kanske vara så att  att man definierade strömmems riktning innan man kände till elektronerna.Elektronerna går ju mot strömmems riktning.(När uppfanns elen) Systemet i sig skulle tydligen vara logiskt.  Nägra synpunkter? 
 
2008-09-23 21:32
FörfattareSvarDatum
uppfinnare Sv: LUCAS -systemet

det var enklare för att vara uppfinnare, numera är ju de enkla uppfinningarna redan gjorda exempelvis bilen telefonen och datorn.

elen uppfanns av min farfars far i utkanten av hörby 1812, han stod och hampade lin då han fick en urladdning av stat isk elektisitet genom kroppen,
efter detta kopplade han ihop några gamla koppartrådar med ett lysrör han hade liggande och det varde ljus, så enkelt var det förr.  
2008-09-24 07:15
perra Sv: LUCAS -systemet

det är inga fel på lucas bara det fungerar man får ju tänka på att det inte är några nya grejor
på tal om uppfinningar så var det mitt ex som uppfann elden
hon svor å gorma å blev så arg för det mesta så hon självantände en vacker dag 
2008-09-24 22:08
Peter Sv: LUCAS -systemet

"Inte några nya grejor"? 
Skönt att höra visdomens ord förkunnas.
Det kanske var Din kärring som flög över härförliden när det åskade så förbannat, möjligen  med han uppfinnaren som fick en urladdning 1812 som kanske äntligen fick fräs 2008. Vad  vet jag?
  
2008-10-11 20:34
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.