Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
bääähJF GMS 2400S spricka i balk

Såg att det har blivit en spricka i ytterkanten av balken, från längs med första tallriken ut till en skruv i kanten av balken. Vad är det för material i balkens överdel? Ser rätt kraftigt ut, är det nåt gjutgods eller en pressad stålplåt? 
Något ma n kan gå på med pinnsvetsen eller är det bara att lägga i skrothögen?
Krossen går fint även med sprickan, men läcker olja.  
2008-06-26 01:04
FörfattareSvarDatum
Ingvar Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Överdelen på balken är gjord av OSB på de flesta JF maskiner så det går inte att svetsa. 
2008-06-26 13:27
bäääh Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

OSB,är inte det en byggskiva? Vad betyder OSB i detta fall? 
2008-06-26 19:47
vita lamm Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Ja precis testa med vattenfast trälim 
2008-06-26 22:32
Ingvar Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Fan, vad trött jag blir på dessa idioter som ska kapa namn jämt..
Har ingen lösning på ditt problem, men jag hade testat med migsvetsen i så fall, den har jag svetsat med i framaxeln på traktorn, och det är ett material som jag skulle tro påminner o m det i balken, ser ut som gjutgods, men är svetsbart. Vanligt gjutgods kan det knappast vara, då skulle den nog flyga av rätt vad det är...  
2008-06-27 14:25
Buster66 Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Hej bäääh!
Föreslår att du går med som medlem i Maskinisten.net och ställer din fråga där i forumet under delrubriken som handlar om "Svetsning, mm". Garanterat kommer du att få ett seriöst och kunnigt svar på ditt problem.
Lycka till! 
2008-06-27 18:16
Ingvar1 Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Vad man blir trött på alla idioter som tar ens namn och som inte har nått att komma med "migsvetsen" jo grattis härmingvar det funkar inte i OSB 
2008-06-27 19:16
bäääh Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Tack Ingvar och Buster66 för konstruktiva inlägg, tar frågan på maskinisten istället, här går det ju inte att vara. Har inte varit här på ett par år, men det är sig likt tyvärr :-(



 
2008-06-27 23:47
Ingvar Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Ja, gör det, där har vi många kunniga svetsare och bönder..
Nej, när man läser på denna sida så förstår man att rådgivare och konsulter har full upp med att hjälpa bönder att fylla i blanketter och tala om för dom när dom ska göra det och det, och h ur det ska göras. För om intelligensnivån här är representativ för bondekåren i allmänhet, så blir man ju närmast mörkrädd..Men jag hoppas att det inte är så...  
2008-06-28 09:32
Mögulen Sv: JF GMS 2400S spricka i balk

Nej eller hur Ingvarr? 
2008-06-28 22:42
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.