Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
CHRetur hydralolja

Var ska jag sätta returen på hydraloljan från vedklyven på en
mf 135-74.antar att jag kan sätta den i locket eler på sidan av lådan. 
2008-06-21 15:43
FörfattareSvarDatum
tankevert Sv: Retur hydralolja

kör ner den i bränsletanken!!!!!!! 
2008-06-21 19:12
Mögulen Sv: Retur hydralolja

Nej eller hur? 
2008-06-21 23:08
Kalle Sv: Retur hydralolja

För att slippa problem med att oljan börjar skumma så ska returen sitta under oljenivån i tanken. 
2008-06-22 09:56
Ingvar Sv: Retur hydralolja

Helst ska den ner i oljan, men vi har den bara in i locket från vår vedklyv, och det funkar också, det verkar inte vara sån fart på oljan med vedklyven på en gammal traktor.. Viktigt är också att returslangen är lite grövre än tryckslangen, och gärna  utan kopplingar eller andra strypningar, dessa kan annars ge skum i oljan...  
2008-06-22 13:58
CH Sv: Retur hydralolja

Var går du in i locket?? sitter insexskruv på sidan på locket..är det där jag
går in eller? 
2008-06-22 19:07
Ingvar Sv: Retur hydralolja

Nu har vi ingen Mf..Men jag har gjort en ihålig plugg som passar i påfyllningshålet, så när det ska klyvas skruvar jag i den istället för locket, och så sitter slangen på den...Det handlar ju mest om att hitta ett lämpligt hål nånstans.. 
2008-06-22 21:31
Ernst Oljelund Sv: Retur hydralolja

På min gamla 35:a har jag satt returen i oljelocket till vänster om växelspaken, borrade hål och svetsade fast en vanlig nippel med gånga som jag anslöt slangen på sen. Har funkat bra i 20 år hittills. Ingen större fart på oljan i dessa.... 
2008-06-23 14:29
miljösvin Sv: Retur hydralolja

spar på oljan till mobila ändamål, använd elhydraul för denna simpla sysselsättning. dessutom släpper du ut mängder med avgaser från detta avgrundsmonster utan tillstymmelse till avgasrening. STRAFFSKATT på dessa hedenhösleksaker. 
2008-06-23 14:56
Mögulen Sv: Retur hydralolja

Ja eller hur? 
2008-06-23 20:33
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.