Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Belarusframhjulsdrift.

Är det nån mer som har eller har haft problem med att det slirar i kopplingen till framhjulsdriften på Belarus?Är det bara vanliga stålskivor eller har dom nån beläggning? 
2008-05-04 21:59
FörfattareSvarDatum
Lars Sv: framhjulsdrift.

Det sitter en slirkoppling på drivaxeln som ska justeras engång om året.
Läs instruktionsboken. 
2008-05-05 08:05
framsynt Sv: framhjulsdrift.

grattis till det framsynta valet av en traktor med spjutspetsteknik av senaste snitt, tillverkas visst i samma fabrik som pappdekan och trabanten. 
2008-05-05 14:37
Kommunisten Sv: framhjulsdrift.

Ja ja, det är helt okej grejer i förhållande till priset.  
2008-05-05 20:38
Lars Sv: framhjulsdrift.

Belarus traktorn har många bra tekniska lösningar, men tyvärr så är inte kvaliten alltid den bästa. Det finns nog ingen annan traktor från sjuttiotalet som har vändtegsautomatik för diffspärren. 
2008-05-06 23:35
perrkkilä Sv: framhjulsdrift.

jag läste i pravda för länge sedan att den bara kan svänga till vänster på vändtegen, vad det nu kan bero på. 
2008-05-12 07:09
Ölme Sv: framhjulsdrift.

vänstersvängen kan bero på att föraren är ovan vid paddel växelspakarna på de nya modelerna som sitter i ratten,precis som formel 1 bilarna
f.ö  är det bra med inbygd domkraft dvs dubbelverkande lyft 
2008-05-12 19:58
David Sv: framhjulsdrift.

dubbelverkande lyft  har min Fendt med  
2008-05-12 22:47
Slar Sv: framhjulsdrift.

Jovisst, men till vilket pris... 
2008-05-13 22:06
Ingemar Sv: framhjulsdrift.

Hej alla belarusägare :)

Jag har satt upp ett forum enbart för belarussnack, och jag hoppas att så många belarusägare som möjligt hittar dit så att vi kan samla all kompetens på ett och samma ställe och förhoppningsvis kunna hjälpa varandra.

ht tp://belarus.hem.net/  
2011-04-12 21:53
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.