Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
VarghatareBjörnatack i djurpark

Nu har det hänt igen. Björnar och Vargar är inga gosedjur i levande tillstånd. Sedan skall det utredas vems ansvar det är.Chefen för djurparken. Sedan inget straff.Precis som vid tidigare fall. 
2017-08-04 17:11
FörfattareSvarDatum
Alexandra Sv: Björnatack i djurpark

 Ja de är tragiskt att de bara kan hända borde vara dubbelövervakn ,pang direkt, om man nu ska ha rovdjur instängda på små ytor,   Björn är inte att Nonchalera  ,men vargen plockar bra m vildsvin därför vargen flyttar söderut, Tyyvärr så går varg hår t åt fåren, så fungerar de inte hos våra grannländer österut , där är de dygnet runt övervakning mycket med Hund elr driva in dem i säkra Nattfållor , de här djurparks rovdjuren ,  nog  riktigt farliga på små ytor ,ska väl helst vara i stora inhägnad e område  Typ Nationalpark,   
2017-08-04 20:48
Spannmålodlare Sv: Björnatack i djurpark

Man borde starta storskalig uppfödning av varg för utplantering annars så kan vi snartlägga ner all spannmålsodling 
2017-08-04 22:28
Varghatare Sv: Björnatack i djurpark

Det är statens ansvar som förser myndighet (länstyrelsen) med resurser (skattemedel)för hantering av rovdjuren i landet.En gång i tiden var det skottpengar på varje fält rovdjur.1800 talet. 
2017-08-05 09:27
Alexandra Sv: Björnatack i djurpark

ja nu är de 2000 talet & rovdjur anses ha ett mervärde,& djurägare får Bidrag för bättre stängsel ,vildsvinen behöver hållas i shack , fastän de många jägare så verkar de inte räcka till , tyvärr vill ju många ha en stor vildsvinsstamm, på bekostnad  av jordbruksgrödor,     
2017-08-06 02:24
Varghatare Sv: Björnatack i djurpark

Men för killen som ligger i kistan är det inget mervärde. 
2017-08-11 06:13
Bonde Sv: Björnatack i djurpark

Dags att släppa ut alla djurparksvargar så de kan göra lite nytta på alla vildsvin! 
2017-08-12 21:35
Alexandra Sv: Björnatack i djurpark

ja  en bra lösning , djurparkerna kan ju utfodra dem med, live vildsvin, finns ju bra fångstburar nu,    
2017-08-13 00:51
Ben Sv: Björnatack i djurpark

God dag, Jag är student och jag behövde betala för mina studieavgifter, jag försökte söka efter ett personligt lån men utan framgång tills en nära vän till mig presenterade mig för en långivare som hjälpte henne att samla in pengar för ett företag. J ag kontaktade Mr Ben för en låneansökan på 5 000 USD och till min största överraskning fick jag ett lån idag. Jag är väldigt upphetsad och jag vill uppmana den som är intresserad av att få ett lån att vänligen kontakta Ben genom att använda hans e-po stadress för ett lån ansökan: benuk010@gmail.com Herr Ben erbjuder alla typer av lån och de är bäst i utlåning. E-post Ben för ett lån idag: benuk010@gmail.com Tack Ben...  
2019-08-08 12:21
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.