Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Tom Backlund VILDSVINSJAKT

Är ute efter skyddsjakt i spannmål eller vall, är du i behov av hjälp så tveka inte att höra av dig. Jaktarrende är också av intresse i norra Stockholm /Uppsala /Enköping 
Maila på rock-a-bops*hotmail.com (byt ut * mot @ i adressen) 
2016-04-19 12:18
FörfattareSvarDatum
Malcolm Sv: VILDSVINSJAKT

Hur mycket betalar du för skyddsjakt av vildsvin? 
2016-04-19 21:17
tom packlund Sv: VILDSVINSJAKT

Jag hade nog tänkt mig en avgift på 200 kr ha och år, samt en fällkostnad om 250 kr per djur. 
2016-04-20 21:00
Tom Backlund Sv: VILDSVINSJAKT

Betala för skyddsjakt??? Jag gör detta endast för att det är kul och med tanke på all tid som en skyddsjägare lägger på jakten  på jakten så bör varje bonde vara nöjd med all hjälp dom kan få. Om det gäller arrende är jag helt klart villig att betala  en bra slant för en bra mark
  
2016-05-11 20:26
mula Sv: VILDSVINSJAKT

de flesta hobbies kostar pengar, även jakt, att det döpa om jakt till skyddsjakt förändrar inget, likt förbannat en hobby....... 
2016-05-11 21:17
Alexandra Sv: VILDSVINSJAKT

Du kan nog hitta sk skyddsjakt gratis om du låter markägarn bestämma villkoren .,& prova annonsera på annan plats tex annonssidan här på lantbruksnet ,elr ett YouTube klipp  så lyckas du nog hitta  
2016-05-20 09:20
Malcolm Sv: VILDSVINSJAKT

Du kan få arrendera skyddsjakten på vildsvin här ca 370 ha blandat skog och åker.  Jag vill ha 300kr/ha och övrig jakt sköter jag givetvis själv. Egendomen belägen 2km från Enköping. 
2016-06-03 10:45
vetgirig student Sv: VILDSVINSJAKT

När övergår jakt till skyddsjakt, vem bestämmer när ordet skyddsjakt skall användas.

Vad är det för skillnad på de olika sorterna av jakt.  
2016-06-03 20:53
Malcolm Sv: VILDSVINSJAKT

Skyddsjakt är när man jagar diverse djur trots att de inte är lovliga eller att de inte är lovliga vid denna tidpunkt. 
2016-06-03 22:00
Johan Sv: VILDSVINSJAKT

Nja, skyddsjakt är tillåten även nära annan jakt är förbjuden. Men skillnaden är syftet. Skyddsjakt SKALL syfta till att minska/motverka specifika skador. Jakt på viltsvin är en helt annan sak än skyddsjakt.  

Iden där med att ta betalt per ha för  hjälp med skyddsjakt har en poäng om man vill bli av med så många som möjligt, för då är man säker på välmotiverad hjälp. Men välinformerade människor menar att det är bättre att skjuta rätt individer på rätt plats vid rätt tid, och vill man styra s å väl blir det en lite annan grej.   
2016-06-30 18:43
Michel Sv: VILDSVINSJAKT

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:30
Johan Sv: VILDSVINSJAKT

Ja om man betalar 500 per uppvisad gris så blir nog incitamentet större att jaga tror jag. Om man enbart skall ha hjälp med att skydda gröda så 
ÄR det rimligt att betala för sig. Är man jägare med tillgång till jakt på marken kan man ju avtala att  viss skyddsjakt förväntas .
Lätt att bli girig känns det som. Kan bli så att fel djur skjuts av den tillfällige jägaren och det kan på sikt leda till problem som växer.  
2017-07-07 06:05
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.