Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
fd mjölkbondebondekris

Vilken situation mjölkbönderna befinner sig i.en regering som inye förstår allvaret,vd som tänker på sina löner, banker som inte vill sänka sina räntor, höga produktionskostnader,  då funderar man på hur ska dom klara av sin ekonomi. jag kan tänka mi g att likviden höjs med 1,20 kr litern om det går oavkortat till bonden.  
2015-05-20 18:09
FörfattareSvarDatum
canada Sv: bondekris

Sveriges regeringar har inte värnat om svensk matproduktion sedan låång tid tillbaka,en krissituation med stopp av importmat på grund av olika anledningar i  världen nog bästa medicinen för att värdesätta ,den svenska maten ,sverige  tillhör länderna  som  producerar minst mat i hela Eu,/per invånare,  
2015-05-21 05:33
Växtodlare Sv: bondekris

Såg Kallafakta i gårkväll. Har inte dessa män och kvinnor något ansvar som har infört Svenska Mervärden,som inte mjölkbonden får något för? 4000 mjökbönder kvar är bara dyngskapasiteten i Ausvits när där var öppet, för att nu utrycka sig på regerings språk.  
2015-05-21 07:23
Växtodlare Sv: bondekris

Arla sängte mjölkpriset 9 öre igår.Ska kolla i min affär i veckan om mjölken har blivit billigare.Annars är det någon jag kan kalla för tjuv. 
2015-05-23 08:04
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.