Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
FredrikJaktarrende

Vi önskar att arrendera mark i västmanland och angränsande län. Marken kan gärna få vara 100ha+. Vi är ett gäng på 4-5 personer som har långvarig erfarenhet av viltvård.

MVH,
Fredrik 
2014-09-21 15:07
FörfattareSvarDatum
Åke Sv: Jaktarrende

vad har ni för erfarenhet? om ni inte har egen mark? Utan ni vill arrendera. 
2014-10-15 20:34
Fredrik Sv: Jaktarrende

Vi har erfarenhet att många års viltvård, är det ordet viltvård du vill att jag utvecklar eller vad är din fråga?  
2014-11-13 19:20
Åke Sv: Jaktarrende

Nej jag tänkte mer på om ni har någon erfarenhet av att använda vapen. 
2014-11-24 10:17
Fredrik Sv: Jaktarrende

Åke,
Ja vi har erfarenhet av vapen. Vi är samtliga med i olika jaktlag runt om i Dalarna och har vart det många år. Nu söker vi något eget att förvalta.
 
2014-12-07 21:25
Fredrik Sv: Jaktarrende

Åke, detta är med riktiga vapen och vi innehar jägarexamen samt licens på allt. Vi söker mark att arrendera för viltvård.
Har du någon mark som kan intressera oss?
Mvh,
Fredrik 
2014-12-11 13:04
Fredrik Sv: Jaktarrende

Åke,
Ja vi kan träffa vi skjuter upp inför varje säsong i våra andra jaktlag.
Är du seriös med detta? Verkar vara många som endast är här för att förstöra för andra.
Mvh,
Fredrik 
2014-12-16 11:20
Fredrik Sv: Jaktarrende

Åke,
Som jag skrev tidigare så är vi goda skyttar, har hundar och avlägger skytteprov innan varje säsong.
Har du något av intresse för oss?
Mvh,
Fredrik
PS. Namn: Markägare. Jag startade inte denna tråd för att prata om huruvida det är kul att m örda djur, jag söker jaktmark att arrendera så har du inget vettigt att säga kan du lämna denna diskution, tack  
2014-12-16 22:55
Anna Sv: Jaktarrende

Det är alltså norsk jaktmops ni använder. 
2014-12-22 15:21
egnahemsägare Sv: Jaktarrende

kan ni visa upp handlingar som styrker licenser och skjutkompetenser.
Ev finns ca 180 ha blandat skog och åker, jag vill ha del i jaktbytet förutom ekonomisk ersättning.
arrende är inte aktuellt eftersom markägaren lätt blir bakbunden, så det får b li ett muntligt jaktavtal.
Mvh Sverker  
2014-12-22 18:49
Åke Sv: Jaktarrende

Det verkar vara lite skralt med skjutkompetensen överlag hos dagens unga jägare, det verkar vara mest meriter i form av paintball nuförtiden. Annat var det förr i tiden, då träffade jag lätt en fluga på 800m med mitt mausergevär. 
2014-12-23 10:35
salongstryckare n Sv: Jaktarrende

I unga år var det sådan tryck så jag kunde ladda i taket med bössan...... 
2014-12-23 20:50
Fredrik Sv: Jaktarrende

Hej Sverker,
Ja vi har licenser och kan styrka våra kompetenser.
Vart finns dessa 180ha?
Tycker vi kan prata över telefon eller förhoppningsvis ses så kan vi prata om pris, bytet samt det muntliga avtalet.
Har du något nummer jag kan nå dig på?
 Mvh,
Fredrik  
2014-12-27 00:25
egnahemsägare Sv: Jaktarrende

Ni måste ha vapen också om ni ska jaga här det duger inte bara med licenser. 
2014-12-31 19:25
BOT Sv: Jaktarrende

Med tanke på de svar som lämnas i forumet så borde kanske flera fortsatt skolan längre än till årskurs 7. Men det finns givetvis alltid folk som vill spela pajas.
Hur många av dagens markägare har förvärvat, och inte ärvt, marken själva? De få markä gare som jag känner och som inte jagar själva arrenderar gärna ut marken och ser det som positivt mer än ur ett ekonomiskt perspektiv. 
  
2015-03-23 14:36
canada Sv: Jaktarrende

hur vill ni arrendera? är ni intresserade arrendera från gång till gång överens med markägarn vid varje jakttillfälle?, där markägarn själv bestämmer vem som jagar elr ej på sin egen mark övr tid! 
2015-03-24 09:45
frasse Sv: Jaktarrende

Skjutglada fyllon gör sig bäst på gröna lund och lisseberg, inte på mina viltrika och fina marker som jag ärvt från min rika fader 
2015-03-24 20:30
Jaktarrende sökes Sv: Jaktarrende

Hej,
Jag söker ett jakt arrende i Västerås. Litet som stort. Jag jagar allt men jakt på vildsvin är av stort intresse. Är du intresserad av att arrendera ut så ring 076-7994729 så berättar jag mer om mig.
Mvh
Björn 
2015-05-21 14:19
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.