Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Martin86Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Hej,

Tänkte höra mig för om någon i Dalsland, Halland eller runt om Gbg behöver hjälp med avskjutning av tex. duva på åkrar, eller vildsvin. Har jagat intensivt i 3 år nu och har tillgång till två jakthundar. Så om någon känner sig ha temporärt be hov av extra avskjutning får ni gärna höra av er. 

Många tack!   
2014-09-02 21:57
FörfattareSvarDatum
Hans Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Jag har skyddsjakt ledig på 300ha i norra Halland mest vildsvin, priset är 350kr per ha och svinen får du själv äta upp 
2014-09-02 22:42
Martin86 Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

jag hade ju tänkt mig GRATIS nöjesjakt, sedan vill DU ha betalt av mig för att jag hjälper dig !! 
2014-09-03 06:50
Hans Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Vill man ha något så får man betala för det! 
2014-09-03 11:35
östland Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Vill du ha gratis jakt mark i Ukraina?, kravet är bara att ni skjuter det jag vill,  
2014-09-03 19:36
Ivan Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Jag har billig skyddsjakt på gäss och vildsvin i Dalsland, jag är nöjd med 150kr per hektar 
2014-09-04 11:03
Ingvar Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Vargar är viktiga djur i vårt ekosystem och de är utrotningshotade. 
2014-09-08 21:34
månljus Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Varg är bra, vargen breder ut sig för den gillar vildsvin    fårägare hatar varg,de får väl skaffa en lama& ha i besättningen de lär vara effektiva (hålla koll) på vargen, 
2014-09-09 08:36
månljus Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?


Vargen äter väl älg och får. den är feg för grisen. inte när suggan grisar &de första dagarna är suggan inte så snabb,+ då är föregående kull bortstöta av suggan,&ett mycket lätt byte för vargen,visste du att vildsvin äter upp nyfödda rådjurskid,Ja g betalar bra, kontant.skaffa en lama istället de är nog pålitligare än jägare,är ju bland fåren hela tiden,
  
2014-09-09 18:24
Lena Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

Vargen verkar vara ett nyttigt djur som tar vildsvinen. Tråkigt att svinen tar alla rådjuren så vi får hoppas att vargarna blir fler. Vargen verkar vara lite av en allätare så hur är det med somalier? 
2014-09-09 21:09
J.L Sv: Någon i behov av skyddsjakt/jakt på skadedjur?

De så kallade jägarna är dagdrivare som oftast är långtidssjukskrivna eller sjukpensionärer med simulantdiagnoser som ryggbesvär och vidbrändhet. För att verka viktiga och betydelsefulla för sin omgivning går man runt med jaktkläder och tråkar ut all  a med diverse påhittade jaktminnen och försöker få tag i jaktmark på bla Lantbruksnet.    
2014-12-23 21:01
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.