Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
eco-kalleLRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Lrf inte mycket mer än bet medlemsavgiften,för att få tillgång till typ;AGROLkortet el bilrabatt? el de som vill åka med på deras utfärder Liknande pensionärsföreningen   vad tycker ni? 
2014-06-28 07:02
FörfattareSvarDatum
eco-balle Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

en förening som är en försörjningsorganisation för de anställda inom LRF, kommer EJ att förnya medlemskapet, dessutom diskriminerar LRF demokratiskt valda riksdagspartier. 
2014-06-29 06:39
Helan och Halvan Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Hur tänker svenska folket om det stora stödet till norra sverige? vilken produktion bedrives där som kräver höjt stöd. När stöden infördes var det till sänkta priser ,spannmål.Kostnaderna låg kvar på samma nivå som tidigare.Så var det för 25-30 år se dan.  
2014-06-30 20:16
Norrlands guld Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Det är helt underbart! markpriserna stiger jättemycket och jag arrenderar ut min mark för 1500kr/ha tidigare har jag inte fått ett öre i arrende. 
2014-06-30 21:41
Helan och Halvan Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Ni kan kanske nyanställa LRF personal i från skåne. Vi lär inte behöva någon. 
2014-06-30 22:32
eco-kalle Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

JO nu kan LRF anställa flera ,när medlemsavg ska höjas , de kanske inte räknar med att tappa medlemmar, 
2014-07-01 07:26
betalare Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

LRF har en stor delegation i Visby just nu, lön + traktamente för 4 timmars babblande i någon form av stuga, sedan semester och trivsel på medlemmarnas bekostnad 
2014-07-01 11:48
Helan och Halvan Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Gotland är väl ersättningsområde nr3 om jag inte har fel.De känner sig säkra där.  
2014-07-02 09:01
Inte LatRövsFöreni ng Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Ni som är kloka nog att lämna LRF gå över till föreningen Spannmålsollarna istället! de har vettiga åsikter och trevliga sammankomster. 
2014-07-02 21:17
Helan och Halvan Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Spannmålsodlarna är nog ingen dum förening.De föreslår att jag arrenderar mark i Norrbotten att lägga min ekologiska fokusareal på nu när hela sverige är ett ersättningsområde.På så vis skulle jag klara arealbehovet till min 36 fot tröska. 
2014-07-07 07:09
pellemnia Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

du kommer inte kunna vända med din tröska. Köp en mindre eller emigrera till ukraina med dina maskiner. där finns visst billig mark. spruta och gödsla får man oxå göra som det behagar. 
2014-07-07 13:16
månljus Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

På krimhalvön har markpriserna sjunkit rejält (man kan undra varför),I Sibirien ännu Billigare mark,Sommarn kort&het, vetet moget på 90dagar, 
2014-07-08 07:30
Helan och Halvan Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

Nu kommer Eskil E.(landsb.m.) till Skåne på tisdag.Skall nog åka och lyssna på mötet.Kanke han är ansvarig för medlemsavgiftens storlek.och LRF s medlemsantal. 
2014-08-23 07:55
eco-kalle Sv: LRF inte mycket mer än bet medlemsavgiften till?

ja jag såg det,på 3 platser, .Kanke han är ansvarig för medlemsavgiftens storlek.och LRF s medlemsantal.ja delvis,hade han haft liknande befattning i Frankrike , hade Eskil fått det hett om öronen,franska bönder är ständigt på G,  
2014-08-23 18:55
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.