Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
erolBM2250

Min tankmätare visar fel , dvs verkar ha fastnat eller något? Varför detta lilla inlägg...
Givaren verkar fungera dvs slår man av strömmen faller mätaren i botten men slår jag på så visar den halv tank!
Men.... så är inte fallet eftersom jag kört t orr och fick fylla på och lufta, i för sig bra eftersom då konstaterade jag att den var hyfsat tät , det gick lätt.
Nu till funderingen, INNAN jag lossar golv och försöker få fram givaren, NÅGON med samma Bekymmer tidigare?  
2008-02-04 17:03
FörfattareSvarDatum
Mula Sv: BM2250

Du behöver antagligen inte plocka av golvet. Problemet orsakas av att det kommit nåt skräp i tanken exempelvis ett spett som givaren i tanken fastnat i. 
2008-02-04 19:45
jöns Sv: BM2250

tanka traktorn varje gång efter att du kört så behöver du int gö nå mer 
2008-02-04 20:41
Lars Sv: BM2250

Nej, men givaren sitter under golvplåten på höger som är ganska enkel att få bort. Sen är det bara att vrida tankgivaren ett kvarts varv och lyfta upp den och kolla.  
2008-02-04 20:45
erol Sv: BM2250

varför en del gör sig bekymmer att svara om deras intresse ligger någon annanstans, begriper jag icke ....
Tack Lars , för ett rådgivande inlägg 
2008-02-05 14:59
Mula Sv: BM2250

Det är faktiskt bland det vanligaste felen som orsakas av spett. Exempelvis som min granne glömde ett på halmskakarna på sin nästan nya tröska när han startade verket och spettet nådde hacken uppstod 50 tal hål i plåten vilket såg rätt kul ut. 
2008-02-05 19:15
Ingvar Sv: BM2250

Min tankmätare på 500;an strulade också, jag lyfte plåten på golvet, det är lite pyssel innan man fått loss mattorna och hittar luckan, men inget omöjligt.. På min hade en kabel lossnat i en lödning inne på givaren, så det blev lite underliga utslag,  lödde fast den och nu funkar det perfekt igen...  
2008-02-06 19:59
zlatan Sv: BM2250

rör den sig inte alls? har varit med om mätare som fungerat från full och ner till mitten, dvs mitten = tom. 
2008-02-06 21:30
erol Sv: BM2250

Sv: BM2250

rör den sig inte alls? har varit med om mätare som fungerat från full och ner till mitten, dvs mitten = tom.  //

Mätaren reagerar då man slår på strömmen och tar sig till "mitten=halv tank" men förutom detta så rör den inte på sig,  oavsett om jag toppfyller tanken eller den nästan är tom...dvs den sitter fast.
ang ev kabelbrott.... då borde väl inte mätaren ens reagera? eller om dålig kontakt så förstår jag att den uppvisar ett "hoppande" beteende men som sagt "till mitten  å så ligger nålen där stabilt "  
2008-02-11 09:48
Ingvar Sv: BM2250

Dom kan nog reagera lite hur som helst, min åkte upp i topp när man slog på tändningen..fast kabeln var av.  Men det hela sitter ju helt öppet nere i tanken,så lyft du upp grejerna och kolla, för det kan nog vara lite vad som helst... 
2008-02-12 07:37
Lars Sv: BM2250

Om den går i topp eller bott beror ju helt enkelt på vilken av kablarna som gått av, så lite vad som helst är det nog inte :-) 
2008-02-13 23:23
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.