Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
thomastraktor köpar ångest!! hjälp önskas! köpa farmtrac?

Hej! Jag är i behov av råd!
Har en liten hästgård med allt vad det innebär i sysslor..  dock ej egen produktion av hö el liknande..  bor på rätt lerig mark.. brukar traktorn kanske 50-100 timmar om året.. flyttar grejer på gården å snöröjer..
har e n traktor som vi fick med gården.. en fiat 580dt. Liten smidig bra traktor dock utan lastare, torrspruckna däck, oljeläckage i hydrauliken, rost...

tänkte göra något åt traktor situationen..
behöver en lastare!! 
Så min fråga är vad ska jag köpa ? (Humant pris..)
Köpa en gamal volvo bm, 400-600 eller en motsvarande mf??? (Relativt lättmekade å billiga delar...)
Köpa en 4hjuls driven gamal bm?
Laga upp min fiat å köpa lastare till den?
Eller rent av för å slippa mekande å gamla grejer..   köpa en farmtrac traktor eller liknande budget traktor?  Är dom nått å ha? Kanske duger till mina sysslor...

tacksam för tipps! :)  
2013-11-17 02:26
FörfattareSvarDatum
John Sv: traktor köpar ångest!! hjälp önskas! köpa farmtrac?

Gör vad som helst utom att köpa en 4wd Volvo BM!!!!En av världens sämsta traktorer framnaven ramlar av hela tiden, kinaskit utan navreduktion, fungerade inte ens när de var nya och reservdelar har inte funnits på många många år. Fiat är en kvalitetst raktor med stora rostproblem men du har väl traktorn för att använda den inte för att vara snygg?  
2013-11-17 11:33
eliza Sv: traktor köpar ångest!! hjälp önskas! köpa farmtrac?

hej varit i samma sits som du . efter mycket vånda och sömnlösa nätter så köpte jag en valmet 405 4 wd med lastare från en liten firma i skåne .tyckte de va många pengar 98000 med skopa å pallgafflar .har kört den nu i två år .och de va rätt beslut . jag valde mellan bm 430 och denna men säljaren var väldigt bra och för klarade att de e 4 wd som e bäst när man har de lite slirigt.  
2013-11-17 14:56
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.