Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
HenrikMajs till utfodring

Hej,

Jag är intresserad av att köpa stora mängder majs till utfodring på foderplats. Har du majs till försäljning så skriv ett svar med mobil eller mail så återkommer jag till dig.

Jag är också intresserad av mer jaktmark. Har du något att erb juda så är jag intresserad. 

/Henrik   
2013-11-12 09:01
FörfattareSvarDatum
Ingvar Sv: Majs till utfodring

Sälj ingen majs till H. vildsvinen ska utrotas omgående inte utfodras! 
2013-11-12 10:36
Henrik Sv: Majs till utfodring

Hej,

Behöver du hjälp att skjuta vildsvin på din mark ställer jag gärna upp. Vi kan dela på köttet 50/50 mot att jag är där och jagar. Är detta aktuellt?  
2013-11-12 13:54
Ingvar Sv: Majs till utfodring

Tack men nej tack jag bekämpar dem med dicusat och jag skulle aldrig få för mig att äta trikinvildsvin. 
2013-11-12 15:03
Hanna Sv: Majs till utfodring

Är Ingvar medveten om att det är ett förbjudet råttgift i Sverige sedan 80 talet?? Och att det inte bara är vildsvinen som tar skada utan även människor och hundar??????????? 
2013-11-12 17:49
Danny Sv: Majs till utfodring

Det är fan vidrigt det du håller på med Ingvar, Hoppas det bara är gubbgnäll, och inte verklighet i det du säger ,kan säga att en polisanmälan ligger nära tillhands.  
2013-11-12 18:00
Håkan Sv: Majs till utfodring

Ingvar!!.. 
Jag vill veta vilken del av vår avlånga land du bor i så man kan ta ställning till eventuell anmälan eller inte för det du gör kan vara direkt livsfarlig!!.. har du funderat på vad som kan hända med den/dom som väljer att äta viltkött fr ån djur som varit hos dig och fått i sig gift?.. du kanske själv borde testa på att äta gift som får dig att skita ut dina egna tarmar och som sakta men säkert får ditt innanmäte att torka ut.. 
Kan hända att jag är felinformerad om detta gift och d å ser jag mer än gärna att du tillrättavisar mig i detta ärende så att man längre fram kan föra det visa ordet från våra lantbrukare vidare  
2013-11-12 18:05
Erik Sv: Majs till utfodring

Fy fan, hur illa man än må tycka om ett djur så är det då fan aldrig rätt att plåga ihjäl dom. Gör du det utan dåligt samvete så borde verkligen rättpsyk ta hand om dig. Finns inte ord för hur mycket jag föraktar sådana som dig!
Visst har vi lite sk ador av vildsvin hos oss, men vi skulle då aldrig i vårat liv försöka att minimera stammen på bekostnad av djurens lidande. Hinner inte vi själva skjuta ner stammen så finns det alltid en massa pigga unga jägare som gladeligen kommer och hjälper oss. 
  
2013-11-12 18:11
Pellemania Sv: Majs till utfodring

Man kan även blanda sprit i fodret så svinen blir berusade och därmed lätta att att skjuta har jag hört.. 
2013-11-12 22:07
Danny Sv: Majs till utfodring

Det lättaste sättet att få en chans att skjuta svinen är att blanda lite crack i fodret. 
2013-11-12 22:21
Hunter Sv: Majs till utfodring

Ingvar,du är ju helt störd.Det är väl inte bara vildsvinen som får i sig ditt medel antar jag och trikinvildsvin som du skriver,det finns metoder att få reda på om det finns trikiner eller inte i dom men du verkar bo i en grotta så jag hoppas du blir  anmäld av någon.Personer som du ska äta mediciner som har olika färger beroende på veckodag mm men du har nog inte tagit din på ett bra tag,antagligen sen 80-talet då dicusat förbjöds 1984.Idiot.  
2013-11-14 10:57
Ingvar Sv: Majs till utfodring

Tack tack ska du ha! Metoden är godkänd i många länder i vår närhet. Används i stor skala på svartfågel. 
2013-11-14 15:06
Daniel Sv: Majs till utfodring

Ingvar kan testa lite själv? 
2013-11-14 20:20
Ingvar Sv: Majs till utfodring

Det är ingen skillnad på råttor och vildsvin annat än storleken! Ungefär en tredjedel av jordens befolkning äter råttor de flesta boende i Asien. Tänk på alla invandrare vi har i Sverige tänk om någon skulle äta en råtta som fått i sig råttgift!!!Då  blir alla som lägger ut råttgift plötsligt både mördare och rasister på en gång.....  
2013-11-14 22:20
Henrik Sv: Majs till utfodring

Hej igen,

Allt jag undrar är om någon har majs till försäljning?? 

Känns som den här diskussionen spårat ut lite...  
2013-11-15 16:07
jimmy Sv: Majs till utfodring

IngVar du verkar vara både råtta o svin .  
2013-11-25 07:47
Svenne Sv: Majs till utfodring

Hallå Henrik
Tråden är kanske lite gammal men jag har lite över.
Hur mycket e stora mängder? 
2015-03-11 23:22
Mona Axell Sv: Majs till utfodring

Jag blir helt skräckslagen då jag läser ovanstående! Ingvar verkar tycka att förbjudet gift gladeligen kan användas mot allt och alla !!!! Hur sjutton kom "invandrare" in i denna diskussion angående tillåtna/otillåtna metoder inom jordbruk/jakt i Sve rige.  Vilken avskyvärd värdegrund som här sipprar ut !!!
Fd medlem i LRF.   
2017-01-22 17:50
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.