Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
MarkägarenArrenendera ut jaktmark .

Tänker arrendera ut jaktmark i mälardalen, en timmes bilfärd från Stockholm. Ca 250 ha.Bra arrondering. Vad är en skälig arrende summa? 
2013-02-17 12:44
FörfattareSvarDatum
Malcolm Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Så nära Stockholm kan du få mellan 1000 och 1500 kr per ha. Som exempel på detta kan man jämföra med Gisselfelt en timme från Köpenhamn, de får in 50 miljoner om året i jaktarrende på 3000ha. 
2013-02-17 13:59
seriös jägare Sv: Arrenendera ut jaktmark .

jag och min kamrat har erfarenhet och förmåga till god jaktskötsel samt varsin mårdhund som spårar bra, vi är intresserade upp till en nivå på 55000 kronor om allt vilt ingår Mail. fdfrancoiscal@gmail.com   mvh frasse 
2013-02-18 14:19
Gustav Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Du som har mårdhund känner du till någon seriös uppfödare? eftersom jag söker en mårdhund för drevjakt. 
2013-02-18 14:51
seriös jägare Sv: Arrenendera ut jaktmark .

mårdhunden är inte så bra på drevjakt, den är bäst på åtel och distansjakt, mvh frasse 
2013-02-18 16:46
pellemania Sv: Arrenendera ut jaktmark .

vad är ni för ena galningar som använder mårdhund till jakt. Det är ju mårdhund man ska jaga. Den lär faktiskt vara på god väg att bli utrotad i vissa delar av asien och europa. 
2013-02-18 16:59
Jägare Sv: Arrenendera ut jaktmark .

När det gäller val av hundras för jaktändamål så kommer det i framtiden domineras helt av mårdhund utan tvivel. 
2013-02-19 20:46
Seriösaste jägaren Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Kan intyga att mårdhund lämpar sig ypperligt för distansjakt, brukar lämna mina 2 jyckar (Racerback & Hogzilla) nere på åteln och hämtar dom på morgonen efter, då hänger det 2 årsgrisar i slaktboden flådda och klara med mörningstimern på...det kallar  jag bra hundar!

Hade en jaktsvan tidigare men det funkade inge bra, den kivades mest med korparna i skogen... svarta & vita ni vet, så det vart ett par mårdhundar och jag har inte tittat bakåt sen dess!

/Jägaren med stort J  
2013-02-20 19:52
pellemania Sv: Arrenendera ut jaktmark .

kanske man skulle försöka få tag i några mårdhundar ändå verkar vara bra saker, men jaktsvan var något nytt, men svanen anses ju ha en klokhet gränsande till
jordbruksverkets inspektörer, så den är nog bra som attackflygare




 
2013-02-20 20:03
Cristopher Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Jag är lite intresserad av att köpa en mårdhund, är det någon som har lite tips om träning, skötsel och egenskaper? 
2013-02-20 22:56
Seriösaste jägaren Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Hittade en bild på min gamla jaktsvan "Luftwaffe":

http://forumbilder.se/CDCQ7/jaktsvan 
2013-02-20 23:24
pellemania Sv: Arrenendera ut jaktmark .

kan man inte dressera en havsörn eller något. Tänker att det kan bli lite som i the hobbit. örnarna kommer och plockar upp bytet och lämnar det på en klippa till sin herde 
2013-02-21 09:57
Markägaren Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Som vanligt spårar tråden ur....Men tack frasse för budet. Väntar in anbud från några håll,så kommer att återkomma i ärendet.. 
2013-02-22 20:06
Jonas Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Hej! Jag och min vän är väldigt intresserade, vi har god jaktetik samt bra erfarenhet vad det gäller jaktskötsel samt utfodring , vi är beredda att betala upp till ca 280:-/ha 
2013-11-19 13:13
Jonas Sv: Arrenendera ut jaktmark .

Ursäkta dubbel inlägg .
Mitt telefonnr: 073-9715288
Mvh jonas 
2013-11-19 13:13
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.