Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
bertiltraktor

hej ska köpa en bättre beg traktor .har varit och titta på en case 4240 med qvice 620 lastare årsmodell 1996 timmar 4700 . pris 145000 + moms e de ett bra köp 
2012-12-15 13:15
FörfattareSvarDatum
köp Sv: traktor

köp för helvete köp, att det är med ett elverk är ju verkligen en bonus i dessa tiden med elavbrott, vilket märke är det på plogen, kan det vara en kkvicckke det också. quicke eller kvicke, fan nu vet jag inte ens hur man stavar  men köp ändå 
2012-12-15 17:22
Gunnar Gandhi Sv: traktor

Nej! det är ett mycket dåligt köp ungefär som Nuffield, Marshall eller Kellfis-traktorn 
2012-12-15 19:50
pellemania Sv: traktor

Det är väl för f-n inget fel på nuffield
kellfri kan jag hålla med om men som tur är finns möre maskiner dom säljer också kineser 
2012-12-16 16:09
sigge Sv: traktor

Jag kan ha fel...., men min tanke är att man ska kolla på vilka beg traktorer som är till salu på firmorna. Finns det många av ett traktormärke/-modell som inte firman säljer som nya kan man börja misstänka nåt. 
-Varför har bönderna bytt till ett a nnat märke, och det är liten efterfrågan på dom som begagnade?  
För den skull kan traktorn eller maskinen vara ett bra köp om man har tur och priset är det rätta.
Jag vill inte peka ut nåt spec märke, utan det var ett tips bara.  
2012-12-23 19:54
nuffield Sv: traktor

om sigge har rätt så skall man undvika sådant skit som nuffield 
2012-12-24 07:13
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.