Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
johantraktor

Kellfri säljer nu en 70- hästars fyrhjulsdriven "kinatraktor" för ca:130000, väldigt billigt, vågar man ? någon som vet något om dessa ? 
2008-01-21 14:08
FörfattareSvarDatum
Kalle Sv: traktor

Perkinsmotor innebär troligtvis kvallitet där, tror inte perkins är intresserade av att smuts kasta sitt rykte ens på budgetmarknaden. 
Står inget om mått (med tanke på däckstorlek är den nog inte särskilt stor) och liknande känns väldigt onödigt me d 70hk om man inte kan få ner kusarna i backen. Hydraulpumpen känns väldigt liten klarar troligtvis inte av att driva en vattenmölla.
Annars har "kinatillverkade" saker gott rykte enligt mig och kvalliteten är minst lika bra som med mycket annat s om säljs i västvärlden. 
Värt att tänka på är att om något går sönder så blir det nog dyrt och svårt att få tag i delar. Samt 2:a hansvärdet är nog rätt lågt. 
Personligen hade jag köpt en en begagnad volvo eller valmet dom står stilla i pris och r eservdelar är lätta och billiga att få tag i (dock ingen ac).    
2008-01-21 15:28
kinamula Sv: traktor

jag har för mig att kellfri är importör så det borde inte vara något problem med delar, varför man skall köpa något 15-20 år gammalt skit begriper jag inte,
köp en ny kinatraktor med miljöklassad motor och njut av att den är ny och ingen annan gamma l bonde tjuvrunkat i den. lycka till.  
2008-01-21 15:46
Skeptisk mula Sv: traktor

 Kellfri ska nog hålla sig till foderhäckar. Det kommer att ta hus i helvete när folk kommer och vill ha delar till sina kineser. 
2008-01-21 17:18
Lars Sv: traktor

Min granne har beställt en Kellfri traktor, ska bli intressant att se hur den funkar.
 
2008-01-21 19:31
johan Sv: traktor

var och tittade på den, är lite tveksam till att kablage och axlar o dyl. såg lite oskyddat ut. Tittade också på en valtra a 72 tror jag den hette , å ena sidan mer än dubbelt så dyr men å andra sidan  3 ggr så mycket traktor, minst........... 
2008-01-23 13:35
zlatan Sv: traktor

motorn är väll bara licens bygd eller? tycker mig minnas att jag läst det någonstans. möre maskiner säljer ju också sånna traktorer, tror man fick en 90 hästare med lastare för under 200´000:- 
2008-01-23 21:46
Andersson Sv: traktor

Jag hörde på Elmia att exakt samma traktor såldes under annat namn av Möre maskin i Kalmar till ett betydligt lägre pris 
2008-01-24 14:22
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.