Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
MorganSkyddsjakt

Hej, Morgan Svensson heter jag.
Vi är ett par skyddsjägare som hjälper en del lantbrukare idag med div problem med fokus på vildsvin både skyddsjakt och planering av grödor (med hänsyn till jakten). Vi hjälper er även med kaniner, duvor, kajor gäss  etc.
Finns goda referenser på begäran.
Vi har egna hundar.
En Karelsk Björnhund på vildsvinen.
Två apporterande labbar för fågel.
Minkar för kanin.

Förutom goda referenser så är jag eftersöksjägare, NVR, samt innehar licens på skyddsjakt av s äl och sjöfågel i hela Kalmar län.

Vi tar ej betalt för våra tjänster, ej heller för bil eller ammunition. Det enda är att vi behåller köttet, självklart kan markägaren ta del av detta om önskan finns.

Utryckning kan i regel ske inom 24h.

Vi  arbetar inom hela Skåne, Kalmar, Småland och Hallands län.

På flera av de områden där vi har skyddsjakt idag och där jakten är utarrenderad och jägarna ej kan, vill eller har möjlighet att ta hand om "skadedjuren" brukar vi i regel ta över jakten  efter ordinarie jakttider, ex mellan Feb - sept (ofta då skadorna är som värst).

För mer info el behov av hjälp ring:
Morgan Svensson 0766-451936
Alt maila, mailadress finns på bloggen under kontakta mig.
www.jaktblogg.org

Mvh
 Morgan Svenss on 
  
2012-12-10 19:38
FörfattareSvarDatum
Kjell Sv: Skyddsjakt

Här finns vildsvinsjakt i Skåne, ca 260 ha blandat skog och åker med mycket svin på, priset är 170kr/ha om ni är intresserade. 
2012-12-10 20:55
pellemania Sv: Skyddsjakt

var någonstans utbildar man sig till "skyddsjägare" funderat på detta en längre tid men inte hittat någon kurs för detta. 
2012-12-10 21:14
Morgan Sv: Skyddsjakt

Vilka seriösa inlägg...
Dock, kjell, marken kan vara intressant så slå mig gärna en signal.

Vh Morgan  
2012-12-11 14:19
Malcolm Sv: Skyddsjakt

Dagsjakter finnes ca 400 ha söder om Kristianstad med gott om gris 2000kr per person och bytet behålles av jaktköparen. 
2012-12-14 15:51
fint iniativ Sv: Skyddsjakt

vilka hjältar, arbetar gratis åt oss jordbrukare, hipp hipp hurra, tack för att ni finns 
2012-12-22 12:56
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.