Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
mula-gåtage mig rätt svar, ferrari

hur får man ihop till en 17 milj egendom i sthlm skärgård och har råd bland annat med en ferrari i garaget och får en aktieutdelning på 5 milj varje år utöver sin lön från företaget man äger, lämna svar då ni listat ut hur, en ledtråd är nya förpackn ingar och att plocka upp smutsiga saker från golvet och sälja dom dom icke smutsiga.  
2007-12-06 07:09
FörfattareSvarDatum
hedersmulan Sv: ge mig rätt svar, ferrari

Nu är det nog inte köttfärsen som gjort den förmögenheten.. i totalen så är det nog en försvinnande liten del, omsättningen i en sån megastor butik är enorm!
Däremot är det som gräddet på moset en vidrig girighet som kommer i dagen nu.
Historiskt s å finns det hur många exempel som helst på detta fenomen.
"mycke vill ha mer" det slår aldrig fel..


  
2007-12-06 08:00
snusmula Sv: ge mig rätt svar, ferrari

Håller med hedersmulan att mycket vill ha mer, men som alltid kommer sanningen ikapp. Nej mulor hur än mycket vi vill ha så kan man inte mer än äta sej mätt, sa min pappa mula eller? 
2007-12-08 19:38
Peter Sv: ge mig rätt svar, ferrari

Kan det vara så att man silar mygg och sväljer kameler, man är väldigt snar att kolla våra fän att de mår bra vilket de väl oftast gör men missar när färsen ramlar på golvet i butiken. Ja.. vi har ju inte dom resurserna, hur ofta har man inte hört de tta. Om herrarna hade skött sitt jobb hade ju inte detta kommit fram genom TV utan hade beivrats tidigare genom inspektioner, eller har dom inga..... dom har naturligtvis inga medel? Eller är det en annan myndighet som kollar färsen visavi kräken? Me n dom har väl inga medel heler! Men plötslgt blir det väl fart på dom gubbarna. Dom har väl inte skött sitt jobb då! Rätt mig om jag har fel!  
2007-12-09 18:38
Peter Sv: ge mig rätt svar, ferrari

Ja där blev det ju fel, Ferrari har ju inte med detta att göra, sorry. 
2007-12-09 18:40
motvalls mula Sv: ge mig rätt svar, ferrari

ingen av bönderna verkar speciellt upprörd, kan det bero på att man känner igen betendet från sin egen verksamhet och inte är så noggrann med livsmedelssäkerheten utan värnar sin egen plånbok i första hand............ 
2007-12-12 07:22
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.