Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
OsakaLantbruksprat

Snacka om att stället nu är som ett stelnat lik. Har själv flytt bårhuset till lantbruksforumet. 
2007-11-01 20:28
FörfattareSvarDatum
hmm Sv: Lantbruksprat

ja det är sant, tacka vet jag peugeotsportclub.se de är ett riktigt forum dock inte för lantbruk hehe 
2007-11-02 16:18
Ingvar Sv: Lantbruksprat

Vad kan en ful rosthög som peuggeot ha med sport att göra? möjligtvis kan man förflytta sig själv och de illaluktande kläderna efter man har sportat. 
2007-11-02 19:33
hmm Sv: Lantbruksprat

ja, jag har då aldrig sett en ful rostig peugeot (helgalv). har du hört om 206 rc? 180hk 1200kg, den rör på sig kanske bra du prova en sån istälet för ditt eget lump, skulle tro att du kör en gammal skitt 740 eller en lagged forda jävel, hahahahahaha haha  
2007-11-03 06:39
Samson Sv: Lantbruksprat

Peugeotsportclub finns bland mina favoriter. Riktigt bra sida, faktiskt. Peugeot är smått värdelösa att skruva på men helt underbara att köra. 
2007-11-03 06:40
hederlige herman Sv: Lantbruksprat

fy fan för alla dessa fantastska journalister som går över lik för att som dom hoppas, få stora journalistpriser. värst av dom alla är tv 4, vilken skitkanal
man kanske skulle kalla dom för anal 4. tur att man bara är en månskensbonde och dessutom m an så skitskriveriet inte är så intressant och biter så hårt.
va nu fan detta har på en lantbrukssida att göra, fy på dig herman.  
2007-11-03 11:10
Ingvar Sv: Lantbruksprat

Nej inte 740 utan Mercedes SL 600, sa du 180hk haha det är vad startmotorn har för effekt på en riktig bil 
2007-11-03 23:02
Fattig piga Sv: Lantbruksprat

SL 600!?!.
Då platsar du säkert på Lantbruksforumet med dom andra godsägarna, Ingvar.

Själv så kör jag en relativt ny Pegutt som bara krånglat allt sedan ny.
Dessutom ramlade den över 100 000:- i värde bara på 2 år så nu har jag inte råd att byt a bort den mot någon vettigare bil. 
Mitt råd är därför att undvika alla (franska), uddamärken.
  
2007-11-04 12:09
Ingvar Sv: Lantbruksprat

En SL 600 behöver inte vara dyr om man köper den lite begagnad och i rätt land ! 
2007-11-04 19:40
Samson Sv: Lantbruksprat

Jag har lite svårt för människor som kör Merca. 
2007-11-05 05:23
TurboTim Sv: Lantbruksprat

SL 600? Läste jag rätt?? (måste gnugga ögonen) HU!!
Själv åker en annan nya V70 T6 AWD, rak 6a med dubbelturbo.. (mumma)
synd att den är spärrad vid 250 bara. få se om min svåger Roger kan råda bot mot detta. Går så slött ner till lanthandlar'n va rje fredag

För övrigt; 740, riktig traktor, kan nästan jämföras med en 2654 =)
Ägde en 740 AWD mitten på åttiotalet.. minnen man lever på än idag  
2007-11-05 16:59
Den bistra sanningen Sv: Lantbruksprat

Människor som inte kör Mercedes har det svårt. 
2007-11-05 18:02
Zeb Macahan Sv: Lantbruksprat

Nej du Ruben, där inne råder ett vakuum 
2007-11-06 17:18
lyxmerca Sv: Lantbruksprat

du rubbe och mac va du nu hette, kommer ni inte ihåg vad räven sa då rönnbären hängde för högt upp? "äsch de är nog ändå sura". va inte ledsna för att ni inte har nog med inkomst för att åka en riktig lyxvagn grabbar. ni kan ju beställa en taxi och  då få känna på den överdrivna lyxen, sen kan ni ju be mohammed bakom ratten berätta lite om kvaliten och känslan. hej smågrabbar  
2007-11-06 18:49
Sågarn Sv: Lantbruksprat

Jajjemensan.. volvo 245 televerkarorange skall det vara..
en riktig limousin mina herrar!
mercedes = ingen hjärna bakom stärn'a

HÖHÖ 
2007-11-07 17:28
Disp Zilvferstjerna Sv: Lantbruksprat

BM 650 eller Volvo 245, det märks att ni är bönder, för komforten är likvärdig i båda fordonen.
Själv så har jag köpt en ny Mercedes Geländewagen för mitt gårsstöd.
Vilken kärra!. 
2007-11-07 19:09
Ingvar Sv: Lantbruksprat

Geländewagen är ungefär lika mycket traktor som BM 650 men den har suveräna terängegenskaper, ortens brandkår har faktiskt en sådan. Ska man åka bekvämt på sämre vägar ska det vara ML även om den är från USA... 
2007-11-07 20:28
Sågarn Sv: Lantbruksprat

Ang. (G)eländewagen... de e ju bara skräp och skrot.
Min granne "Torparn" åker Lada Niva.. De ni.. den kärran slår (läs ovan) med hästlängder.. Ypperliga egenskaper såsom kassettspelare. Extraljus fram och bak. winsh.. de har ni inte råd med era d yngsprättare

HöHö  
2007-11-08 18:11
Rutger af Schniken Sv: Lantbruksprat

Här följer ett tillägg till "Sågarn"'s förnuftiga inlägg...

Peugeot.. j-a brödbilar 
2007-11-08 18:13
Kommunisten Sv: Lantbruksprat

Volvo, Lada osv, är enbart fordon för bakstugesittare!.
Själv så kör jag Hum-V. 
2007-11-09 14:55
Ingvar Sv: Lantbruksprat

Det heter backstusittare och det har absolut inget med de gammla bakstugorna att göra 
2007-11-09 18:03
columbus Sv: Lantbruksprat

enligt natsionalsyklopedin så är en bakstugesittare och backstugesittare exakt samma sak men ordet kommer från olika landsdelar värmland respektive blekinge och det är helt enkelt dialekter på samma ord, 
så det så bessewisser ingvar 
2007-11-09 20:06
Ingvar Sv: Lantbruksprat

En backstusittare bor i en usel stuga som ligger på en backe, bakstugan används för att baka bröd i, allt enligt nämnda lexikon som du saknar förmåga att stava till. 
2007-11-10 17:55
columbus Sv: Lantbruksprat

erkänner felstavningen, trodde dessutom ingen skulle kolla upp den grova lögnen, men tji fick jag, gör en hel pudel och ber om ursäkt. 
2007-11-10 18:33
Kommunisten Sv: Lantbruksprat

Ordmärkare där!. 
2007-11-11 12:21
Aron T [F.S.] Sv: Lantbruksprat

Du kommunisten....
Vill inte vara petig... men...
Man sätter inte en punkt (.) efter ett utropstecken..
Fick ni inte lära er det i Sovjet? HöHö 
2007-11-12 19:09
galten Sv: Lantbruksprat

aron t, det är rätt pån igen. sedan en fråga har ruben rätt angående dikeskörningen ?. o0bservera också att lantbruksnet har tagit bort hela den intellektuella disskusionen om hurvida bönder förlustade sig med suggor, det är mkt tråkigt. 
2007-11-13 14:04
Ingvar Sv: Lantbruksprat

Ja de var ganska omotiverat att ta bort denna givande diskussion men Silltaskens redogörelse om att han helst kör skinnbanjo på en soffa mitt ute i skogen (pris på impediment) fick däremot vara kvar! 
2007-11-13 18:19
silltasken Sv: Lantbruksprat

skinnbanjo i skogen, ett fantastiskt namn, jag känner mig hedrad över sådana uttryck.  och du rubbe jag tycker att det är oerhört trevligt för dig och din tai-vän att ny funnit varandra trots att du tydligen liknar en älg. mvh den banjospelande sillt asken., spamSKYDD då det längst ner på sidan där man skall knappa in siffran 2, är det nån sorts preventivmedel ?  
2007-11-14 09:49
Aron T [F.S] Sv: Lantbruksprat

Ingvar: Jamän jamän, det stämmer bra att Ruben dragit upp mig ett x antal gånger ur sina j-a krondiken har har på sina ägor, jag erkänner, det är ingen idé att försöka mörka det. Han är antagligen rädd för att ta sig vatten över huvudet med dessa dik en HÖHÖ.

Ruben: Du kan dra något gammalt över dig, tex din gamla syrra HÖHÖ.
Såg henne förövrigt farandes på trampcykeln ner till byn. Hade hon tappat bred-last skylten som sitter på ändan på 'na för hon är ju lika bred som en ladugårdsvägg.

 Silltasken: Vet du vad det är för djur i djungeln som går illa? (en gåta)  
2007-11-14 18:04
silltasken Sv: Lantbruksprat

jag tror att du menar en apa, men om det är det så liknar han ju en N hela ordet är ju förbjudet så jag skriver inte mer, beträffande den breda syrran så kan man ju säga att hon kanske liknar suggan vi talade om i ett annat inlägg och vissa gillar ju  sånt. sen skall jag dra en varning om spruckna vindrutor
igår då det kommit mycket snö på bilen och jag var för lat att skotta den så jag lät motorn gå på tomgång en timme för att smälta ren den, jag tog inte ens bort snön på framrutan, efter att s nön smält bort så var det en lång spricka från vä till höger förmodligen så var insidan av glaset för varmt i förhållande till utsidan som var belagd med 15 cm snö. ja ja jag vet att detta är olagligt med så lång tomgångskörning men jag har gasbil oc h dubbla katalysatorer så det är i pricip nollutsläpp.  
2007-11-15 07:56
silltasken Sv: Lantbruksprat

det måste bli varmt o gött i garaget under tiden,kanske läge att bygga bastu där och fröjda med tai-damen. göm inte SKYDDET = 2 
2007-11-15 10:58
Aron T [F.S] Sv: Lantbruksprat

Silltasken: Fel svarat. Rätt svar ska vara Gorilla [gor-illa]
Du svarade fel och tvingas nu böta 10,000 kr till bladlösa bladlöss insamlingsfond, och därmed basta.

Due Ruben...
Det var nog ditt thaifrunns jag såg.. för hon var in till oss på hem vägen när jag inte var hemma och frågade hon fick bjuda mig och min hustru på middag någon kväll. Beda, som min kärring heter tacka ja till lite kyckling med lis nästa torsdag. Så nu du Ruben Didriksson ska jag supa dek under bordet denna afton...hic k.. ujujuj nu har jag druckit för mkt igen... Ska åka ner till byn och hämta käringa hos frisörn nu.. Du Ruben, ha mobilen på om jag åker i diket igen *hick*  
2007-11-15 17:06
Ingvar Sv: Lantbruksprat

Ni har väl observerat att denna sida numera har ordningsregler (se längst ner) som förbjuder runda ord, så därför får vi väl låta bli att debattera mode som tex porrpung (som fd folkpartiledaren sade sig ha)och även filmer med skådespelare som Brad P itt i.  
2007-11-15 18:59
silltasken Sv: Lantbruksprat

bladlus utan blad det måste ju bli flatlöss och det fick jag en gång i tailand på nån skum bartoalett, jag vet inte hur det gick till men dom måste ha krupit på toaringen, och den vägen smugit sig på min "ring" hursomhelst det kliade av bara fan oc h suggan som bodde hos mig på den tiden trodde inte på toastoryn då hon fick raka bort allt skägg för att bli av med lössen.
i detta inlägg skulle jag vilja tacka osaka för att han startade det mest lånlivade inlögget hitills på den sura insändarsi da, föresten var finn böveljävelen någonstans vakna upp din fyllpropp, kanske aron och bövelen är samma individ, de verkar bägge ha vissa problem med alkoholen. nä nu börjar mina liggsår att värka så det är bäst att lägga sig still i soffan och sköta  om dessa. vist fan jag glömde "skyddet" = 2  
2007-11-15 19:04
silltasken Sv: Lantbruksprat

jo tack det var lite problem runt röret, speciellt med tanke på kärringfan som fick samma problem i sin"mottagare" var faktiskt rädd en tid för att hon skulle ta nån stor tång och knippsa av rörfanskapet och slänga till hundarna men hon lugna ner s ig efter en tid med massa dyra blommor och rödvin samt löfte om evig trohet, vissa går på vadsomhelst. tur att man skaffat bärbar dator som går att koppla via trådlöst så man kan sköta sådana här viktiga affäer från soffan. grabbar glöm inte skyddet  =2  
2007-11-15 19:43
Aron T Sv: Lantbruksprat

Nu du Ruben är takpannan åtgärdad... Så nu behöver du inte bekymra dig mer om detta. Tröskan har ja står i andra sidan av logen så den klara sig... Dock inte kärra fylld med sågspån som stod under så det tänkte jag tippa ur i skogen din som gränsar m ot mina åkrar. Får sticka iväg till sågen på tisdag och hämta nytt lass.. Sågdirren, som äger sågen, sa även på telefon att han ökat m3 priset på kutterspån... Vilken gnidare tänkte jag.. men spån måste jag ha till hönsen så innen jag slängde på lure n i örat på han talade jag om för han att: Det spelar ingen roll, jag betalar

Idag anlände nya McCormicken till gården, ca 250 hästkrafter skall ut på grönbete. Nya vikplogen kommer på måndag. Klistrade på lite nya "Åkerman" dekaler på EC300:an  samt på motvikten står det numera: "Stora k*kar går tungt"

Due Ruben: Det var länge sedan du handla nåt nytt..

Sillen: Gubbar i röret, är elaka karlar som gör att de varar. Krya på dig  
2007-11-16 18:16
sillfittan Sv: Lantbruksprat

silltasken var bor du kanske vi kan mötas ? 
2007-11-16 20:22
silltasken Sv: Lantbruksprat

fröken sillf som svar på din fråga så finns jag söder om sthlm.  herr ruben, jo det känns ju bra att vara eftertraktad, det har väl spridit sig att jag kan sköta veven så frunnsen nästan når upp till himlen, men tänk om det är min egen hagga som sitt er och lockar mig i fördärvet. nä nu skall jag ner till fårhagen och stängsla, sen skall jag ner soffan jag ställt i skogsbrynet och spela lite banjo för smålammen. skyddet =2 sitter på.   
2007-11-17 12:01
pafurndt Sv: Lantbruksprat

y4CNxs  fnotctawhbzg, [url=http://alndaqjczzlp.com/]alndaqjczzlp[/url], [link=http://wdjkbeljydye.com/]wdjkbeljydye[/link], http://cpznjyyxhxnv.com/ 
2011-06-05 18:54
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.