Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
FredTrailer

Hallå!

Är det någon som har erfarenhet av någon traktordragen trailer. Funderar på att köpa något. Har tittat både på Herbst och Chieftain.
Tittar på de som har helt plan lastyta för att kunna använda tralier till både skogsmaskin, grävare och i  lantbruket till att köra maskiner och rundbalar. Det som verkar bli lite problem är höjden när man skall köra skogsmaskinerna. Någon därute som har några erfarenheter?  
2007-10-26 09:26
FörfattareSvarDatum
pressen Sv: Trailer

den enda trailer jag hört talas om är tidningen trailer där det stårr hur man hissar reservhjulen där bak på lastbilen, det kallas visst buggun, är det den du menar 
2007-10-26 20:12
Skogsola Sv: Trailer

 Har sett en som flyttar en TJ 810 med traktordragen trailer. Det borde ju bli tungt. Han har en stor Fiat traktor och tydligen funkar det men det ska nog inte luta för mycket varken uppåt eller neråt. 
2007-10-27 22:08
Janne Sv: Trailer

Har använt traktordragen trailer sedan 1995.Flyttade på den tiden en Rottne Snok med en Bm 800 traktor utan problem. Flyttar idag en Eco Log 570 +1500l diesel vikt ca 20 ton med en Valtra 8150 125hk=går sakta uppför men sparar både tid och maskin anv änder även trailern till rundbalar   
2007-11-12 21:00
Nutte Sv: Trailer

Tjena!


Vi har sen 2 månader en cheftain maskintrailer, den lägsta som ser ut som ett dunderbygge, vi drar den med en valtra 140 t å en valmet 2105, vi flyttar följande maskiner:  Valmet 840 - tigercat H09 - rottne 2000 - rottne 5000
Funkar VÄLD IGT BRA!!! Vi är väldigt nöjda (så långt) den funkar bra, kan tilllägga att vi hade lite trubbel att få på Tigercaten då balkarna på vagnen sitter rätt så bra isär viket gör att boggilådorna på maskinen tar i(maskinen är 2 meter bred)så hjulen når in te ner,löste detta genom att lägga sågat timmer i nersänkningarna...
Jag kan mejla bilder om du är intresserad!!!

//Fredrik   
2007-12-15 20:15
martin Sv: Trailer

Jag köpte 2 släpvagn pronar. Jag är glad. Det är inga problem.

www.pronar.pl 
2015-02-02 13:09
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.