Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
SkogsolaValmet A75 är en servicevänlig traktor.

Det går att byta batteri utan att ta av frontlastarfästet. Men ska att batteri visa trötthetstecken efter två år och bli totalslut efter tre? Knappt något vatten kvar i cellerna. Överladdning eller vad? 
2007-10-04 08:34
FörfattareSvarDatum
A 75 Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

Ja du Ola,har efter mindre än ett års användning visat sig vara ett totalt fiasko vad gäller elsystemet,titta bara så oskydad generatorn sitter.Fruktansvärt,vad gäller elssystemet så verkar det vara ihopplockat av en massa lågavlönade .hmm ja jag vet  inte vad.hUR MÅNGA TIMMAR HAR DIN GÅTT? 
  
2007-10-04 08:34
Skogsola Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

Min fyllde tre år förra veckan och har gått 1220 timmar 
Har inte haft några elproblem annars utom att vindrutetorkaren startar om man torkar instrumentpanelen med en våt trasa. Men om den överladdar så batterierna dör är det ju inte bra. Hur kollar  man det? 
  
2007-10-04 08:34
a85 Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

Det med vindrutetorkaren uppstod på min valtra med efter den hade stått ute en natt med regnoväder. Ett problem som jag haft sedan den var ny är att den tjyvstannar när den är under halv tank på mätaren och det är ju inte den trevligaste handpump att  jobba med. valtra har kollat upp fiter och bränsleledningar men problemet kvarstår.
Det är ju inte så kul när man kan endast använda en tredjedel av tankvolymen. 
  
2007-10-04 08:35
Skogsola Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

Kolla banjonippeln där slangen till förfiltret är kopplad till sugröret ner i tanken. Där kan det samla sig gegga alt dra tjuvluft om inte kopparbrickorna ligger rätt. 
 
2007-10-04 08:35
Åbo Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

Ett batteri går att köra slut på kortare tid än så, men vid normal användning (inte sitta med saker på och motorn av ocj kanske i kombination med massa extra arbetsbelysning och annat kul när man kör) skall det hålla betydligt längre.
Om du använt t raktorn "normalt" så skulle jag rösta för ett måndagsbatteri. Överladdning och/eller laddning med för varmt batteri är annars nästa teori.

//En glad en som fick sin nya MF5435 för några dagar sedan.
  
2007-10-04 08:35
ifra berget Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

du kan jo hende at du har hatt utur med bateriet men har inte valtra 5års garanti? da borde dom kolla at ladningen er i ordning på din traktor gillar du traktorn?
kollade på valtra men det blev en mf 5 års garanti verkade intersant men i småskrift s to det at den gjelde endast om man hadde valtra service och den var dyr iforhold til andra merken 
  
2007-10-04 08:36
Skogsola Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

Ja jag frågade vad dom skulle ha för en 1000 timmars service om jag körde traktorn till verkstaden. Tiotusen sa dom. Ja tack så mycket sa jag och bytte växellådsolja hemma. 
 
2007-10-04 08:36
IH Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

VALTRA = FINSKT FYLLE BYGGE!!!! 
2007-10-17 14:44
matti Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

har du kollat laddspänningen den ska vara cirka 15 volt men inte mer för då kan batteriet börja koka och vattnet avdunstar. man ska komma ihåg att kolla vätskenivån i batteriet nån gång i månaden det går riktit bra med vanligt kran vatten har haft sa mma batteri i min valmet i 8år och har inte haft några problem med startandet i den finska vintern om du är lat kan du ju skaffa ett underhållsfritt batteri som är något dyrare men som håller betydlit längre än ett konvetionellt!  
2008-03-24 08:19
Kalv Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

Hej! A85:s problem kan kanske vara samma som jag hade på min 604,det var maskliknande rester av tätnings massa som losnat i tanken troligen lämningar sedan traktorn gjordes. Dom hamnade i "sugröret" närdet var lite diesel i tanken men lossnade när de n dog. Jag hittade dom när jag tömde tanken och sköljde ur den.  
2015-12-06 23:36
Michel Sv: Valmet A75 är en servicevänlig traktor.

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:20
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.