Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
otto.krevisor

Hej jag undrar vad en revisor kostar i månan tänkte starta eget 
 
2007-09-07 09:59
FörfattareSvarDatum
Skogsola Sv: revisor

Lär dig att göra det själv. Det är inte så svårt och du får bättre grepp om verksamheten. Ta hjälp till deklarationen om du tycker att du behöver. 
 
2007-09-07 09:59
Egon Sv: revisor

Ska du starta AB? eftersom du frågar efter revisor? räkna med att revisionen kostar 15000kr om året om det är en liten verksamhet. För den löpande redovisningen, momsredovisningen, upprättande av bokslut och årsredovisning behöver du en redovisningsk onsult till exempel en från LRF konsult eller Sydek och det kostar 625kr/tim hos LRF så räkna med 10000-20000 till redovisningskonsulten beroende på antal verifikationer och om det finns anställda i din verksamhet. 
  
2007-09-07 09:59
Ekonomen Sv: revisor

Det beror på hur mycket dom skall göra. Du kan få allt från att du lämnar in kvitton och fakturakopior och dom gör resten till att dom bara deklarerar åt dig.
Räkna med ett par hundralappar i timmen och en liten verksamhet bör dom klara på ett par t immar per månad och sen går det kanske fyra timmar till deklarationen.

Mitt tips är att lära dig grunderna i bokföringen och göra ganska mycket av jobbet själv. När du väl samlat ihop papperna du skulle ta till revisorn har du redan gjort det mest a av jobbet. Sätt allt i rätt ordning i två pärmar, en för pengar in och en för pengar ut, sen går deklararionen som en dans. Om du skall ge dig ut på lite tveksamma affärer bör du anlita revisorn för att det inte skall gå åt pipan. Revisorn skall ve ta var som är rätt och fel. 


  
2007-09-07 09:59
Jojje Sv: revisor

ett par hundra i timmen.. Det lät billigt. Räkna med minst 500+m per timme 
 
2007-09-07 09:59
Ekonomen Sv: revisor

Det beror på vem det är som skall göra det. Man behöver knappast ha en auktoriserad revisor för att sitta och knacka i verifikationer i datorn.
En auktoriserad revisor behövs om man har aktiebolag. Men då tar man in denne när det är dags för bokslut . 

  
2007-09-07 10:00
otto Sv: revisor

nu vet jag 35000 kr 12 mån jag ska börja på bokföringskurs 
2009-03-16 15:18
Michel Sv: revisor

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:16
Malin Sv: revisor

Hej, det är endast när du kommer upp i större summor som du faktiskt behöver en revisor, se www.starta-aktiebolag.se/information-aktiebolag/revisor. Det kan vara bra att känna till. Stort lycka till! 
2018-05-16 14:04
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.