Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
urmulataggtråd

taggtråd måste vara djävulens påfund fy för fan för detta helvete stackars djur som fått lida med denna pissuppfinning. 
 
2007-09-07 09:56
FörfattareSvarDatum
Generalen Sv: taggtråd

Jo nog är det så att det är ett helvetes påfund.men komihåg att taggtråd uppfanns för militära ändamål.Undrar hur många hundratusentals unga värnpliktiga grabbar har blivit nerskjutna när dom skulle passera rader av taggtråd under ex 1:a världskriget  eller Boerkriget eller Krimkriget,2:a världskriget bedrev inte så mycket skyttegravs taktik så det var relativt få omkommna på taggtrådshider då jämnfört med dom tidigare angivna krigen.Hursomhelst är det ett otyg men jag tror att mäniskan har lidit  mest av sin uppfinning:Mvh/Generalen 
  
2007-09-07 09:56
mange Sv: taggtråd

Det var värre under krigen i riff bergen i marocko- 59
där går inga kor ännu, men de odlar hasch där istället nu bakom all pigga tråd 
 
2007-09-07 09:56
hossan Sv: taggtråd

mm, bara jag när jag lappar den haha 
 
2007-09-07 09:57
Olsson Sv: taggtråd

Lägg din energi på att lära dig en, i all fall, skaplig kommatering och meningsbyggnad istället. Hör med SFI. 
 
2007-09-07 09:57
urmula Sv: taggtråd

i min upprördhet över detta fanstyg som finns på min nyinköpta gård så brydde jag mig ej om det var språkligt rätt skrivet, men du som vet så bra hur man skriver kanske själv är "kund" hos SFI, jag får i så fall hälsa dig välkommen till sverige och  hoppas du kommer att trivas.
  
2007-09-07 09:57
hornet Sv: taggtråd

Du gav inget bra exempel på kommatering själv.
Håller med ang taggtråd.Tidigare fanns "skottpengar" och en del tjänade lite pengar på att plocka taggtråd.
/Nisse  
2007-09-07 09:58
Michel Sv: taggtråd

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:16
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.