Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
PGWÄr det fler som har haft problem med Kellfri?

I februari beställde jag via hemsidan ett schaktblad från Kellfri. Den 27 juni kom leveransen. Det saknades dock ett antal delar. I skrivande stund väntar jag fortfarande på restleverans. Trots att jag ringt och mailat flera gånger får jag inget konk ret svar när prylarna ska komma. Känner spontant att Kellfri borde göra ett studiebesök på IKEA för att lära sig mer om logistik och leveranskvalité. Är det fler som haft liknande problem?  
2011-07-19 13:18
FörfattareSvarDatum
Stefan Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

vet inte om fler inte fått alla grejor dom beställt men vet efter egen erfarenhet att dom håller en väldigt låg kvalitet! 
2011-07-19 13:26
DTH Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Javisst. Beställde en gräsuppsamlare i april och fick leverans i slutet av juni. 
Bedrövligt långsam service. De annonserar tydligen ut redskap som inte finns i Sverige.  
2011-07-19 15:35
John Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Var tacksam för att de inte levererat för när du använder prylarna går de sönder direkt 
2011-07-19 15:54
bertil Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

hej har stora problem med kellfri. beställde en ris klipp i november 2010 blev lovad leverans senast 2010-12-30.den kom i maj 2011.bultarna till kniven var fel har blivit lovad nya bultar men dom har inte kommit i nu.har pratat med jonas budtler förs äljnings ansvarig men han är väldigt oförstående till detta och säger bara att dom ska skickas så fort dom kommer in.ska i dag ta kontakt med tidningen atl så dom får göra ett reportage om dom.  
2011-07-20 15:26
Skogsollarn Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Nu får ni sluta vara så gnälliga! Köper ni billiga grejer så får ni väl räkna med konstiga leveranstider och att det inte funkar som det ska och att sakerna inte håller ihop. Vi som är smarta köper dyra kvalitets grejer från välkända märken och dessa  grejer håller och fungerar mycket bättre och man får mer betalt när man säljer vidare sakerna.  
2011-07-20 19:13
fjodor Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Ja kellfri verkar ha egna ideer.Beställde stödhjul till ett shacktblad,grejorna fanns hemma men dom höll på i drygt fyra veckor innan dom fick iväg det och det var väl för jag ringde var och varannan dag och tjatade.Hade för nått år sedan beställt oc h betalt en planneringsskopa 2,70 stora BM var ute i god tid Jan-Feb för leverans i början av Maj,men fick besked då den skulle levereras att att leverans kunde ske i "slutet" av sommaren.avbeställde då och fick igen pengarna utan problem.Konstigt  å sälja grejor som inte finns att leverara på ett drygt halvår  
2011-07-20 21:07
fredrik Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

köpte en betesputs i april när den kom i juni efter många samtal så saknades kraftutags axelen har inte fått den i nu men fakturan kom snabbt jag betalade den .nu har jag blivit lovad i en hel månad att den ska komma men inte. vad ska man göra . hopp as atl skriver om dom ,jag har ringt en reporter men dom ville att fler hör av sig som har blivit drabbade .det är nog så att dom säljer grejor men har inte dom på lager   
2011-07-22 08:17
Pelle Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Gillar man att vänta, skruva, svetsa, laga, då kan jag rekommendera Kellfri! 
2011-07-22 08:54
Egon Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Det är nog inte så lätt att få med Atl på en negativ artikel om Kellfri eftersom de är deras absolut största annonsör med två helsidor var enda vecka i mer än 5 år. Vill ni få lite draghjälp så prova med Lantbrukets affärer eller kanske Nilehn 
2011-07-22 10:23
bonde Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Håller med egon vad som gäller ATL. 
2011-07-23 09:24
Pelleman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Går kanske med Land men det blir väl samma som med ATL. Kellfri sponsrar mao RLF! Då är det tur att svenska bönder och småbrukare gillar att lägga sin lediga tid på att köpa maskiner som måste repareras och grejas med. Jag menar så att RLF överlever.  Har faktiskt själ gått på deras reklam. Köpte en betesputs, körde ca 10 ha och sedan sålde jag den till en uppköpare som skulle skicka den till Baltikum.  
2011-07-23 18:57
Bror B Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Ja 10 ha där går gränsen sen är det dags att sälja. Jag körde 20 ha och efter det fick jag reparera en del: nya lager och lite kugghjul i växellådan plus lite annat småfix. Men nu är jag glad, betesputsen är såld och befinner sig 70 mil härifrån. 
2011-07-23 19:05
To Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Det fattar väl alla, Om dyra putsar knappt håller så lär ju inte lågpris modeller hålla bättre. 
2011-07-23 20:34
paul Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

läs på övrigt 
2011-07-23 21:22
TorparOlle Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Är grejorna skrotfärdiga efter puts av 10 ha?, ja då har man nog kört över både stock/sten och brunnslock.
Uteblivna leveranser. saknade delar mm, är däremot allvarligare!, men de brukar Kellfri fixa till rätt snabbt. Åtminstonde förr om åren.
 
2011-07-24 20:15
nöjd smålänning Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Det var ett jävla gnäll på snåljåparna, de saker jag har köpt har fungerat oklanderligt, leveranstiden har hållits med berömlighet, servicen är fantastiskt så vad kan man mer begära, tack kellfri för att ni finns som prispressare 
2011-07-24 20:48
TorparOlle Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Verkar lite skitnödigt att klaga på en lågprisputs när man tex kan köpa en märkestraktor för miljonen där växellådan säger upp sig vid minus 15-20 grader.
Detta utan större åtgärd från återförsäljare/service, mer än rekomendation att alltid parkera  den i varmgarage vintertid.

Jajävlar.  
2011-07-24 21:54
Lasse Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Man får vad man betalar för, 
2011-07-24 21:59
Lasse Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Glömde att berättaatt en bekant köpte två runda foderhäckar till sina köttkor,Efter två dagar så ramlade dom i hop som korthus.Detta upprepades två ggr.Sen fick han svetsa ihop dom själv. 
2011-07-24 22:15
Pelleman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Jag har nästa hela min maskinpark från kellfri. Väntar bara på att dom ska börja med tröskor osså så är den komplett. 
2011-07-24 22:45
Pelleman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Jag har nästa hela min maskinpark från kellfri. Väntar bara på att dom ska börja med tröskor osså så är den komplett. 
2011-07-24 22:45
Riktiga Pelleman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Nej den riktiga Pelleman har så få maskiner som möjligt. Det är bättre att överlåta den risken åt andra. Vad gäller att köra över stock och sten så har jag minne av att det var en gammal vall utan stok och sten, men ni kanske brukar era åkrar på anna t sätt TorparOlle än vad vi Dalmasar gör.  
2011-07-25 09:55
onanisten Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

själv har jag en kinatraktor köpt från kellfri, jag har satt in en bildskärm som kopplats till styrdatorn i traktorn, och det visade sig att kineserna laddat in nakna söta kinesiskor som jag kan njuta av medan jag balar, därav mitt namn. 
2011-07-25 21:03
Pelleman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Mao ungefär som att köpa grejor på Biltema! 
2011-07-27 07:10
kellfri Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

varför ringer ni till oss direkt å klagar 
2011-07-27 14:02
Pelleman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Det har jag gjort angående min betesputs. Vill du veta vad ni sa: Det är så det ska vara, vi tillverkar av dåligt material så bönderna ska köpa ännu mer av oss. På det sättet kan vi överleva och annonsera mera i bla ATL och Land. 
2011-07-27 15:37
lasse Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

det är ju det vi har gjort men det blir inte bättre för det ni bara lovar och lovar att ni ska skickagrejor och delar men inget händer 
2011-07-27 15:39
kellfri Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Det är inte jag som är kellfri, jag bara skojade lite! 
2011-07-28 19:59
Mackman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Kellfri! När snålheten bedrar visheten...... 
2012-04-08 02:25
Benny Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Fick av misstag upp dennasida,jag kan inte annat än berömma Kjellfri, leverans inna utsatt tid billiga och robusta grejer.

Händer det något så ställer man upp, det fins de som är värre.
Sen fins det alltid gnällspikar, som aldrig är nöjda. 
2012-10-16 20:47
ML Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Handlar man på Kellfri som jag gör, så måste man ha klart för sig att det är kina kvalitet på grejorna. Där med sagt att det är inte för proffs utan det är ämnat för månskens bönder som jag.
Inget av det jag har köpt har gått isönder, och reklamatio ner eller leveranser har alltid fungerat.
Använder man bara grejjorna med förstånd så håller dom nog.
Jag har haft samma betesputs i 3 år nu och den går fortfarande som en klocka.  
2012-10-30 12:49
bertil Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

jag tycker att kellfri har prisvärda maskiner billig å bra  
2012-10-30 20:19
Ante Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Har handlat mycket av Kellfri,skopor,snöblad,kraftaxlar o hydraulprylar.Fått toppen bemötande o snabba leveranser. Dom har även prutat om de varit färgskav.De mesta som säljs på marknaden kommer från östländer. Har själv en snöfräs från Trima o delar  till den kommer från östländer. Ta o jämför utrustning fråm olika säljare innan så e prisskillnaden hur stor som helst på identiska prylar.  
2012-12-23 23:38
Tidigare anställd Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Har själv jobbat på Kellfri, och jag kommer aldrig köpa något där.
Inte på grund av den dåliga kvaliten, man får vad man betalar för, det får man räkna med, men på grund av det otroligt dåliga ledarskap som finns på Kellfri. Inte konstigt att inget  fungerar med en sådan ledning. Ni skulle bara veta.......ni skulle bli förvånade över hälften. Ingen moral eller sanningshalt har något värde på det företaget, men allt gott till arbetarna som gör allt i sin makt för att hjälpa sina kunder. Synd bara  att de som bestämmer i Skara inte orkar engagera sig lika mycket. Jag tycker synd om Volati som vid uppköpet av företaget måste blivit ordentligt förda bakom ljuset.  
2013-02-11 22:07
bertil broman Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

jag har köpt huggarvagn både till traktor å 4 hjuling dom är jättebra å prisvärd stark å regäl 
2013-03-04 21:06
Fortfarande anställd Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Till tidigare anställd:

Sitter på min rast och blir förbannad på vad du skriver, all heder till ledningen som gör vad dom kan och ska. Jag har förtroende för ledningen och ditt skitprat är på gränsen till förtal. Alla drar sitt strå till stacken s å även ledningen. Skönt att du inte är kvar på bolaget då du förmodligen ändå inte bidrog med något.   
2013-03-12 11:50
Roger Lind Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Hej  har provat både kopor balgripar sandspridare det funkar bra väntar på en ved maskin just nu.  
2013-04-18 20:02
Jan-Erik Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Köpte en vertikalputs 2012 som inte funkade ,den vibrerade så att bultar och muttrar kröp genom plåten, kontaktade Kellfri och framförde mina synpunkter, blev vänligt bemött på försäljningen, dom tog tillbaka maskinen för en kontroll.
efter 1,5 veck a så ringde dom och lovade att byta ut maskinen utan extra kostnad ,maskinen komm enl utlovad , jag monterade den och körde sedan utan problem resten av sässongen, mot mig var Kellfri mycket reko inget snack och försök till undanflykter.
jag kommer  gärna att köpa flera maskiner av Kellfri då dom uppträder på detta sätt  
2013-06-13 22:01
Janne M Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Funderar att köpa en ATV vagn med hydraulkran med drivning. För vedkörning inte timmer, men alla verkar spy galla över dom och rekomenderar dom som är 3ggr så dyr, men ingen som skriver verkar äga någon......
Är det någon som har en och kan berätta  hur dom är ?

  
2013-10-02 10:52
Roger B Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Kellfri.

Låga priser men dåligt kvalitet, saknas grejer vid leveransen, service avdelning låtsas eller vill inte avhjälpa felen.
Reservdelar passar inte till äldre maskiner.

Köp nån annanstans om möjligt.
 
2014-09-18 12:25
Henric Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Kellfri är ett lågprisföretag, tack för att det finns!
Har köpt en del, och visst har det varit problem ibland.
Men Kellfri har i mitt fall ställt upp på ett berömvärt sätt!
Missljud i vinkelväxel till betesputs:
 Kellfri sänder en ny med betald  retufrakt på den defekta!
Kraftöverföringsaxel gick sönder:
 Kellfri sänder omgående en ny!
Slitdelar har kommit på ett bra sätt!
För mig har det funkat bra, men visst är det en lägre kvalité!  
2014-10-01 08:11
Mattias Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Är mycket nöjd med mitt atv grävaggregat från Kellfri. 
2014-11-14 12:08
Bosse Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

köpte vedklyv och svetsning gick sönder ganska omgående, körde normala nyhugget på 25cm ??? Kellfri är lågbudget och det verkar vara en chansning på kvalite.... 
2015-07-25 22:41
Johan Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Har köpt både snöslunga och grävagregat för ATV. Nöjd . Vid fel har ersättnings del kommit snabbt nog. Ibland utan kostnad för mig.
Heder åt serviceavd. på Kellfri. 
2016-04-04 12:57
Roger Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Måste tillägga att ja beställde en snöfräs tisdag o den levererades hem på gården måndag
I mina ögon kanonbra gjort me tanke på 110 mil 
Sen visst får man de man betalar för men min fräs var bra svetsad o håller utlovad  produkt 
Stort + Kellfri o  Hans   
2016-05-16 12:36
Ts Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

 Är det någon som har lite erfarenhet av atv snöslunga som Kellfri säljer?
Har själv grävagregatet till atv som har funkat utan problem. 
2017-01-10 22:19
ds Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

kan berätta ur egna erfarenheter att kellfris säljare fredrik svensson har ingen förmoga att bemöta en kund. verkar också så att han har lite problem med sanningen. kan tänka mig att han mår bättre med ett lite enklare jobb utan kundkontakt, lagerarb etare kanske.
aldrig igen kellfri.  
2019-04-15 21:35
besviken Sv: Är det fler som har haft problem med Kellfri?

Beställde en ved maskin efter att jag haft mail kontakt med kellfri. Vid leverans fanns inte alla delarna med.Mailade ringde gång på gång till slut fick jag till svar att delarna inte skulle komma. Måste säga att har man fått ett ok från företaget at t vissa grejer ska följa med i köpet då kan man inte ändra på det efter att man levererat varan. Väntar nu på att dom ska ta bort maskinen från min gård.  
2019-07-25 09:51
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.