Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
mickejakt arrende kring västerås

Söker jaktmark runt västerås för jakten 2011 och framåt,
storleken på marken bör vara över 100Ha helst med varierande biotop då jag har både kortdrivande och apportör, kan vara intressant att vara med i jaktlag om det är nån som behöver 2 jägare til l då både jag och min jaktpolare letar efter mark att jaga på.
om det är nån som känner för att hyra ut/ta in nån på eran mark så hör av er per mejl till mikael@incoil.se
MVH
Mikael  
2011-05-12 07:56
FörfattareSvarDatum
karl Sv: jakt arrende kring västerås

vilken utbildning har ni ? 
2011-05-12 16:54
micke Sv: jakt arrende kring västerås

Vad menar du med utbildning ?
 
2011-05-13 23:40
Bengt Sv: jakt arrende kring västerås

Det är klart en jägare ska ha en ordentlig utbildning ingen vill väl ha skjutglada stolpskott som skjuter på allt som rör sig. Min jägare har i sitt kontrakt att han får jaga allt under förutsättning att han äter det. Det brukar avhålla de flesta frå n onödigt skjutande av rovdjur grävling mm  
2011-05-14 20:02
micke Sv: jakt arrende kring västerås

klart vi har tagit jägarexamen, sen har jag jagat och hållit viltvård och stödutfodring till både älg och rådjur för att få en så bra stam som möjligt med allt vad det innebär i ca 10 år, men nu har min markägare blivit sniken och då har vi inte råd  längre.
det handlar ju mycket om sunt förnuft, skjuter man för mycket så har man inget kvar, så är det ju.
jag satsar på att få en mark med lång arrende avtal där man kan få en så bra stam av allt som möjligt.
Varken jag eller min jaktpolare är nå  skjutgladna idioter, vi vill ha en mark med bra potential som vi kan jaga på i många år framåt.
  
2011-05-14 23:34
micke Sv: jakt arrende kring västerås

ville bara dementera sniken, var inte som jag trodde. 
2011-05-26 12:20
Korttidsjakt Sv: jakt arrende kring västerås

Allmänna rek idag är, att man som markägare inte ska skriva annat än korttidskontrakt, alt avstå helt från div upplåtelser.
Kolla gärna med LRF, eller hur tex Sveaskog gör med sina arrenden (jaktturism/företag undantaget).
 
2011-05-26 17:57
markägare Sv: jakt arrende kring västerås

jaja nu är man "sniken" enligt dom jordlösa, skaffa egen mark i stället för att gnälla, hårt arbete i många år sedan kan du köpa egen jordlott. Att du har jägarexamen är väl inget märkvärdigt, det är ju lägsta nivån för att få vapenlicens. 
2011-05-27 08:02
jonny Sv: jakt arrende kring västerås

Jag och några jakt kamrater söker även vi mark för jakt . 
och att berätat direkt vi har 15-25 årig erfarenhet då vi har egna marker uppe i norrland , men det blir för långt för oss att åka ditt . 

vi söker mark södermandland västmanland .  även  mindra marker för smpvilts jakt .  
betalar mellan 100-300 kr HA  beroende på vad för mark och tillgång . 

går att skicka mig ett mail om nån är intresserad att arrendera ut ,för vidare frågor mm . 
jonnye@live.se  
2011-08-17 17:20
Trött Sv: jakt arrende kring västerås

Varför är det här ett forum med en massa spydiga jävla bönder mm??? vem fan tror ni att ni är? JÄVLA BONN JÄVLAR!!! inte direkt Adliga 
2011-09-07 20:44
Jägarpack Sv: jakt arrende kring västerås

Varför ska du jaga överhuvudtaget om du inte har egen mark? Jakt är ett renhållningsarbete och ett skogsskötselarbete, inget annat. "En så bra stam som möjligt", jo jag tackar. En så bra stam som möjligt har man när man kan gå en hel vecka utan att  se en enda älgjävel att skjuta. I helvete heller att jag skulle upplåta mark till några tattare som vill skjuta älg för nöjes skull och därmed ha en stor stam. Tacka vet jag vargen, dess återkomst har gjort mer för den svenska skogsnäringen än alla  jägare tillsammans. Jaktlobbyn kan dra åt helvete.  
2011-09-16 11:51
Rick Sv: jakt arrende kring västerås

Trött: Bonde är bland det finaste man kan vara, och bönderna är om något dagens adel. Den gamla ståndsadeln existerar inte längre, om du inte visste det. 
2011-09-16 11:53
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.