Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
svempaTisslor

Är det någon som vet vad man ska spruta med för att ta död på tisslor, går det med round up Har även hört att det inte går att få bort dom med sprutning på hösten. 
 
2007-09-07 08:53
FörfattareSvarDatum
Lainde Sv: Tisslor

Round Up tar det mesta oavsett årstid bara man inte snålar på "blandningen". 
 
2007-09-07 08:53
sdfbd Sv: Tisslor

Instämmer med föregående.Är du rädd om gräset går det även bra med andra medel som gräset tål.Är det bara tistel blir nog MCPA billigast.
/Hornet  
2007-09-07 08:53
Kjelle Sv: Tisslor

Har inte använt medel för tisslor förut, men funderar på att använda det efter kanter till grannes åker.... han plöjer och kör på en massa näring vart år... och dessa tisslor sprider sig mer och mer... jag får nu tisslor över på min sida vilket jag i nte vill.  
2007-09-07 08:54
hornet Sv: Tisslor

Kan nämna att tistel missgynnas av växtnäring,så ett sätt är att gödsla ordentligt runt kanterna.Då orkar ej tistel konkurrera med gräset lika bra.
Den tål inte upprepad avslagning så bra,så det kan ju vara ett alternativ om du har tillgång till bet esputs/slagklipp.
De sprider sig oftast med jordstam,så hinner man rycka upp de första får man mindre problem.Tyvärr är de rätt snabba.
Är det ett litet område kan man använda avstrykare med stark dos round-up(30-50%).Då slipper man spruta bort rub b o stubb och ger istället gräset en chans att "stäng dörren" för nya tistlar.
Är det åker kan väl din granne enkelt fixa även din bit?

/Hornet   
2007-09-07 08:54
Kjelle Sv: Tisslor

Hittade det här på nätet.
http://www.sjv.se/webdav/files/SJV/Vaxtskyddscentralen/arkiv/skrifter//97-4/97-4.htm 
2007-09-07 08:54
Michel Sv: Tisslor

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:14
elijah roland Sv: Tisslor

Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 2%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebelopp som behövs eftersom vårt lägsta lånbjudand e är 1 000,00 till valfri lånebelopp. Jag är certifierad, registrerad och legit långivare. Du kan kontakta mig idag om du är intresserad av att få det här lånet, kontakta mig för mer information om låneprocessen, behandla lånevillkoren och hur lånet  överförs till dig. Jag behöver ditt brådskande svar om du är intresserad.  
2018-01-04 13:13
oceanicfinance Sv: Tisslor

Hej Alla, behöver du ett lån? Söker du pengar för att betala av krediter och skulder? Vi erbjuder lån utan kreditkontroll, ingen säkerhet, enkla steg, snabb finansiering och låg ränta på 3%. Kontakta oss idag via e-post: Oceanicfinance113@gmail.com 
2018-03-27 07:08
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.