Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Magnus ALäckande Tak på Traktor

Hej,

Det läcker in vatten från taket på min traktor. Det är en IH/CASE 844XL från 1984 eller däromkring. Är det någon som har något tips på hur man bäst tätar så att det slutar läcka?

Mvh
Magnus  
2011-03-21 13:11
FörfattareSvarDatum
sosseplutten Sv: Läckande Tak på Traktor

Ja alla tak behöver ju underhållas så det bara till att dra på rejält med taktjära varje vår 
2011-03-21 15:21
Dirty Dick Sv: Läckande Tak på Traktor

Lägg på plåt så håller det tätt sen 
2011-03-21 22:02
Dirty snopps Sv: Läckande Tak på Traktor

I ditt läge hade jag nog lagt eternit istället för plåt, betydligt hållbarare och mindre underhåll 
2011-03-22 10:08
meken Sv: Läckande Tak på Traktor

Hej Magnus
Det sitter en dräneringsslang på var sida om takluckan som går igenom hyttstolpen ner i stänkskärmen,det sitter skit i slangarna i nederändan
öppna takluckan leta reda på slangarna och blås dom rena med tryckluft
så slutar vattnet att k omma in   
2011-03-22 15:20
Magnus A Sv: Läckande Tak på Traktor

Hej,

Tack för tipsen.

Jag var uppe och klättrade på taket på traktorn igår. Verkade inte vara några dräneringsslangar i samband med takluckan och hittade inga slangar som gick i hyttstolparna heller. 

Vattnet läcker in i hytten via takluckan . Det visade sig att gummimuffen som ska täta är helt genomblöt. 

Någon som har tips? Ska jag sätta dit dräneringsslangar eller täta igen takluckan helt? Kanske bara är att leva med problemet, gummimuffen lär väl torka upp under sommaren.

Mvh
 Magnus  
2011-03-24 08:03
henrietta Sv: Läckande Tak på Traktor

hade samma problem med min.köpte ett nytt tak på skroten . som hade suttit på en 844 -88 dom nyare har en annan uppbygnad än dom gamla årsmodellerna. 
2011-03-24 13:05
Magnus A Sv: Läckande Tak på Traktor

Oj, där ser man på! Vart hittar man en Traktorskrot i Skåne?

Är det någon här som har ett tak till Case/IH 844XL ~1984 till salu?

Mvh
Magnus  
2011-03-24 13:44
henrietta Sv: Läckande Tak på Traktor

det måste vara årsmodell 1986 å nyare .laholms traktor demontering. gidös maskincervis. 
2011-03-25 12:12
Mattias gnesta Sv: Läckande Tak på Traktor

Jag har samma problem med min 956:A! Jag använde silikon sprutan och tätade alla springor på taket och sen vart det ok! 
2011-07-29 13:06
Per.G Sv: Läckande Tak på Traktor

Har en 844xl -89  Läckaget kommer från gångjärnen för takluckan lossa dom och lägg i silikon då blir det tätt. 
2011-07-31 16:38
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.