Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Pelle PontiPlöjning

Go'kväll mina vänner!
Sitter här en underbar lördagskväll som denna bakåtlutad i min bekväma fåtölj och ser på dansbandskampen. Programmet bjuder på fin musik och behaglig underhållning.

Tänkte blogga lite om min dag här på Lantbruksnet.
Har pl öjt 25 ha på eftermiddagen med min Fendt 936 med Vario-låda.
Tog fram lilla plogen ur maskinhallen, en Kverneland EG85. En 6 skäring och den skärde att skära smör i mina bördiga lerjordar.

På förmiddagen låg jag inne på min kromblom-soffa i köket  och läste lite lektyr.

Imorgon kommer min svåger Roger och ska titta på vad det är för fel på min Audi Q7 TDI. Har skurat ur värsta fläckarna av koskit som satt fast på sätena orsakade av att en av drängarna lånade bilen in till stan härom veckan .
Nu ska jag ta en folköl innan jag somnar.

Adjö mina vännerrrr.

  
2010-10-16 22:47
FörfattareSvarDatum
Ålbetet Sv: Plöjning

Gokväll Pelle Ponti.

Själv drog jag en vända fram å tbx med växel 7an och 814. det du är grejer de. Sen tömde jag utedasset så man kan gå och skita igen och nu tittar jag på dansfeber. Bonde-sussane är ju så het. 
2010-10-16 22:59
Pelle Ponti Sv: Plöjning

Hurrudu din sjutusandes pajsare!
Din gamla 814 svartryker väl som ett gammalt ånglok som eldas med kol.
Kan knappast vara miljövänlig.
Min Fendt 936 med Vario-låda går så mjukt att det är det som att köra på ett moln.
 
2010-10-16 23:10
Ålbetet Sv: Plöjning

hörrdu din lilla greve.
814 drar inte mer än 7 liter i timmen å det är nog mindre än din fjent med vario lådda. Har du gps på plogen så den plöjer rakt då? 
2010-10-16 23:21
Evert Sv: Plöjning

Här i Lappland har vi snö så nu är det färdigplöjt! 

Sitter i soffan iklädd hustrumisshandlarskjorta med en fulöl i handen och spanar genom fönstret om det kommer nån älg som jag kan panga. Senare, om jag orkar ska jag gå ut och fetta drivknutarna  på 2654:an.  
2010-10-22 11:54
Kjell Jong ILL Sv: Plöjning

Vad är det för en skjorta? HellyHansen eller? 
2010-10-22 17:18
Evert Sv: Plöjning

Nae, nätbrynja såklart! 
2010-10-23 00:27
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.