Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
JanneSFår ingen ström till min NH TL70

Plockade ut batteriet för att underhållsladda det och när jag satte tillbaka det så går det inte att få ström genom den elektriska huvudströmbrytaren (knapp på vänster sida instrumentpanelen) När jag plockade bort konsollsidan så finns där ett relä f ör huvudströmbytaren. Kan det vara reläet som gått sönder eller kan det vara själva strömbrytaren? Är full spänning när jag mäter batteriet så det verkar vara ok. Tacksam för svar!  
2010-06-25 00:32
FörfattareSvarDatum
Joro Sv: Får ingen ström till min NH TL70

Hei! Er virkelig releet på den tjukke kabelen fra batteriet? Er ikke det bare releet til blinklampen som minner deg på å slå av hovedstrømsbryteren? Ta en startkabel og sett over polene på hovedstrømsbryteren, da få du svaret! Lykke til! 
2010-06-25 00:42
JanneS Sv: Får ingen ström till min NH TL70

Reläet sitter på (tunna)kablarna som går till huvudströmbrytaren. Huvudströmbrytaren är en elektrisk knapp på instrumentpanelen som jag måste trycka in varje gång jag skall starta traktorn efter den har stått still ett tag. Knappen brukar lysa grön n är strömmen är på.   
2010-06-25 11:31
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.