Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
BosseSka koppla in hydraulventiler på traktorns befintliga system

Har blivit ägare till en "gammal" traktor men nu vill jag lyfta rund balar med 3-punkts lyften, o nu när jag även köpt en balklämma som är gjord för 3-punkt vill jag kunna använda den! men vad tänka på när jag kopplar in? har ett tvåspaksreglage (e tt dubbelverkande) o ett enkelverkande. blir väl till att använda det dubbelverkande till detta! ska jag koppla in det från pumpen INNAN det går in i själva traktorns hydraulik? 
Väldigt tacksam för ev svar!.   
2010-04-28 21:09
FörfattareSvarDatum
Gustav Sv: Ska koppla in hydraulventiler på traktorns befintliga system

För att kunna ge dig svar så behöver jag veta mera.
Vilken traktor är det? Finns det någon form av hydrauluttag på den idag? 
2010-04-29 09:03
Bosse Sv: Ska koppla in hydraulventiler på traktorns befintliga system

Det är en boxer!  Det finns ett uttag som påverkas av den befintliga lyften, när den är i topp trycker den på detta uttag. 
2010-04-29 17:06
Gustav Sv: Ska koppla in hydraulventiler på traktorns befintliga system

Anslut ventilpaketet till det befintliga uttaget, returen från ventilen ansluts till locket på hydraultanken. 
2010-04-30 09:24
seg Sv: Ska koppla in hydraulventiler på traktorns befintliga system

Ska du kunna använda både befintligt uttag och ytterligare ett dubbelverkande ska du använda ett dubbelverkande uttag med serienippel, (finns på weimers hydraulik kostar ca:900:-) kopplas in mellan pump och befintligt reglage, borra ett hål i locket  på hydrautanken och anslut returen från de nya reglaget dit.  
2010-04-30 10:13
John Sv: Ska koppla in hydraulventiler på traktorns befintliga system

Anslut inte den nya ventilen på den befintliga!!! (idiotisk bondlösning) sätt ett t-rör före befintlig ventil istället så får du en snygg och proffesionell installation. 
2010-04-30 21:06
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.