Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
MarkusVar fyller man på hydralolja på en mf 30

Hej

Jag har en gammal mf 30 som jag skulle behöva fylla på hydralolja på men jag vet inte vad påfyllningen sitter på den är det någon som vet det hade jag varit glad om ni kunde berätta det för mig 
2009-09-10 23:06
FörfattareSvarDatum
Pelleman Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Det brukar finnas ett litet hål där man skruvar bort en plugg och sedan fyller på med olja. Vet bara vad den sitter på min Nuffield men titta vid hydraulen eller någonstans inne i traktorn, växellådan. En del traktorer som Nuffield har hydraulolja oc h växellådsolja kombinerad. Mycket smart konstruktion.  
2009-09-11 19:46
Bengt Lenin Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Jag har för mig att på denna modell är det samma olja i motorn och i växellåda/hydraul, så du kan hälla oljan i påfyllningen på motorn 
2009-09-11 22:23
A N Onyme Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Alla ferguson har skilda oljor motor växellåda/hydrulik.Det finns en plugg på vxl-locket man skruvar upp och fyller i olja.Oljestickan sitter förmodligen på hö-sida.Du kan använda universalolja som passar överallt i traktorn exempel lantmännens turbo  kombi.För att utföra en bra service köp instruktionsbok från Olssons i Ellös.Ha en bra heg mvh A-N  
2009-09-11 23:45
A N Nonyme Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Det blev lite fel,Ferguson traktorer har oljan gemensamt hydraulik/växellåda och det är en vanlig konstruktion på traktorer. 
2009-09-11 23:50
Pelleman Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Varför upprepa ett korrekt svar? Pelleman är ju allvetare på detta forum som alla troligtvis vet! 
2009-09-12 18:12
volvo bm Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Jag har en 814. -76 som trycker ut olja genom avgasröret,blåvit rök som är ganska kraftig. Vad kan detta bero på är det någon som vet ?? 
2009-09-12 19:40
Tågarp Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Oljepåfyllningen sitter på mf 30 höger sida på bakaxlen .och du har samma olja i växellådan.stickan sitter ochså där.Jag kör 1040 går alldeles utmärkt. 
2012-02-11 03:02
Tågarp Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Angående 814 så är nog dina oljeringar slut.kan ochså vara ventiltätningarna som släpper igenom.mest troligt är det första. 
2012-02-11 03:06
Martin Sv: Var fyller man på hydralolja på en mf 30

Någon som vet var man fyller på hydraulolja på en MF 168 M? Samma svar som tidigare, vid växelspakarna? Både hydraul och växellåda? Tacksam för svar 
2016-08-26 22:36
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.