Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
TotexNågon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Totex Strö är som bekant förbjudet att sälja (eller överlåta) sedan tidigt 90-tal, men det finns faktiskt inget användningsförbud vad gäller egna gamla lager. Till exempel använde Riksbyggen Totex långt in på 2000-talet, helt lagligt.

Om det hände lsevis skulle vara så att någon här har några gamla säckar på lager som ni inte ved vad ni ska göra med åtar jag mig gärna att få dem att "försvinna". Ta kontakt via rs187yp02@sneakemail.com  
2009-08-21 16:10
FörfattareSvarDatum
Egon Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Totex är det dåligt med men får jag fresta med 75 kg DDT puder, jättebra mot resistenta rapsbaggar! 
2009-08-21 21:35
miljösvinet Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

skäms du som söker förbjudna produkter, du drar skam över hela bondekåren, redaktören uppmanas att omgående ta bort detta inlägg. 
2009-08-22 09:45
Totex Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Som sagt, det finns inget nyttjandeförbud av Totex eller andra produkter med diklobenil som aktiv substans (till exempel Casoron G eller Prefix G - som jag också gärna tar hand om ifall ni har). Endast saluförbud och överlåtelseförbud.

Diklobenil  är godkänt på Europa-nivå för användning till och med 18:e mars nästa år, och jag har svårt att se hur Kemikalieinspektionen på laglig väg skulle kunna sätta sig över detta.

Dessutom är ju inte Totex ett medel som bönder har eller har haft någon a nvändning för i själva verksamheten, så argumentet om att "dra skam" tycker jag faller platt. De stora "bovarna" vad gäller förekomst av BAM i dricksvatten var Banverket, Vägverket och diverse byggföretag.  
2009-08-22 10:57
miljösvinet Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

du skriver att överlåtelse är förbjudet, vad är det du håller på med om inte att vara mottagande part vid överlåtelse, att andra sprider gifter eller kör rattfulla ger väl inte övriga i samhället rätt att bete sig som lagbrytare eller miljösvin, skäm s !!!!!!!!!!  
2009-08-22 11:28
Totex Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Eventuell överlåtelse är ju rent hypotetisk så här långt, eller hur?

Tyvärr, jag skäms inte. Gå och lägg dig nu, din miljömupp. 
2009-08-22 11:43
miljösvinet Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

så som jag ser det så är det förberedelse till miljöbrott, som är ett av de allvarligare brotten man kan begå, nästan i klass med rasist och pedofilförbrytelser. gå och häng dig din eländiga människa som vill förstöra vår gemensama miljö. 
2009-08-22 11:55
Totex Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Jamenvisst, att ens överväga att använda diklobenil mot ogräs är i princip samma sak som att våldta små barn. Jag kan härmed totalt avfärda dig som antingen ett troll eller en komplett idiot. Förvänta dig inga fler svar från min sida i vilketdera fal l.  
2009-08-22 18:58
Totex Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Jag vill fortfarande ha mer Totex! Ny mailadress för kontakt: just@trytotrace.me 
2010-05-15 21:15
undrar Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

hej kan man få tag på det i finland...en som undrar??? 
2010-07-20 11:50
Totex Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

undrar: Diklobenil-preparat är mig veterligen förbjudna i större delen av EU vid det här laget. I Storbritannien var de lagliga att använda till och med Mars förra året, men nu finns ett användandeförbud. I Sverige finns märk väl fortfarande bara ett  försäljningsförbud. Att använda det Totex man redan har är fortfarande lagligt.

Så, åter igen, vem har något kvar? Och jag snackar inte om någon enstaka påse - jag snackar ordentliga lass.

Eventuella miljömuppar ber jag vänligen dra åt helvete .  
2011-09-16 11:43
Pelle Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

http://apps.kemi.se/bkmregoff/ 
2011-11-02 09:55
Varghatare Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Nej, men kalium Hamid 
2013-04-28 13:29
Williamel Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

copy link 
скопируй ссылку 
 
findyourlovetonight.com/393/ 
2016-01-24 21:23
ogrästrött. Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

 Någon som har Totex att avvara.? Mail matsring@live.se 
Med vänlig hälsning, 
Mats 
2017-06-10 09:44
ogrästrött. Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

 Någon som har Totex att avvara.? Mail matsring@live.se 
Med vänlig hälsning, 
Mats 
2017-06-10 09:44
Tracysnupt Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

 
Great service. Good selection of accounts. The prices are reasonable, small. The quality is high, I was very pleased. I will definitely use the service again. I definitely recommend it!
Click here 
https://accstores.com 
2021-07-10 09:30
DavidGut Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

 
AccStores.com is a very good account store. Good choice, average prices. The range is very large, you can choose almost any parameter. Accounts are only high-quality, with different registration terms. Personally, I am satisfied with everything as  a client, I do not see any complaints, we plan to continue using the service. I recommend this service. 
Visit here
https://accstores.com  
2021-07-12 09:07
StevenTouro Sv: Någon som fortfarande har ett lager Totex Strö?

Bán Tài khon Gmail c 2009>2012 -  Accounts Gmail New Cht lng cao : https://MuaGmail.com 

Click here 
 
https://MuaGmail.com 
 
thnx 
 
Tags: 
mua email  Gmail c 
mua bán email  Gmail 
bán nick Gmail 
ng ký Tài khon Gmail 
2021-11-05 02:02
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.