Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
UndrandeHydrauluttag på BM 350

Har köpt en billig BM 350-59 som jag skulle vilja ha ett hydrauluttag på, frågan är bara vart kopplar jag in det i traktorn??
Det går väl bara att få ett enkelverkande uttag på denna mod?

Ps: om nån har en billig lastare till 350 är jag spekulant !  
2009-06-11 10:02
FörfattareSvarDatum
Teknologen Sv: Hydrauluttag på BM 350

Jag har byggt om min boxer till två dubbelverkande uttag det var ganska lätt. Jag hadde ett enkelverkande som satt på traktorn redan , så jag satt dit en fri retur där oljepluggen sitter och sedan tog jag och skaffade en ventil som är till vedklyvar  m,m sen kan oljan cirkulera i ventilen och vipps så hadde man två dubbelverkande uttag. Tog en dag att fixa förutsatt att man har ett enkelverkande.  
2009-06-12 00:35
Undrande Sv: Hydrauluttag på BM 350

Ok! 
Har haft en fundering på precis det, men vart tar jag "kraften" ifrån finns det ingen plugg som redan sitter på traktorn för ev ett uttag?

Har en grålle där det fanns 1st "plugg" så det va enkelt att fixa stod tom i instr,boken men till  den här står det inget om det!  
2009-06-14 09:35
Ingvar Sv: Hydrauluttag på BM 350

Du kopplar slangen på kraftuttagstappen hur enkelt som helst! 
2009-06-16 19:37
janne Sv: Hydrauluttag på BM 350

Jag har en taarup 316 slåtterkros var kollar man oljan i balken för det är väl olja i balken? 
2012-03-17 17:56
magnus Sv: Hydrauluttag på BM 350

till teknologen skulle du kunna rita upp/ta bilder hur du fixade till ett dubbelverkande uttag till traktorn skulle behöva det på min IH då jag har en starkran med hydralisk kolv på min skogskärra  
2014-08-26 21:16
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.