Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
HåkanDiesel läck, ingående gasreglage i dieselpumpen på MF185

Jag har diesel läckage på min MF185, det läcker där axeln som går till gasreglaget går ut på dieselpumpen. Är undrande över om någon haft samma problem samt om det går att åtgärda på egen hand, har letat sprängskiss men kan inte hitta detta. Tacksam  för vägledning.  
2009-04-13 22:40
FörfattareSvarDatum
Egon Sv: Diesel läck, ingående gasreglage i dieselpumpen på MF185

Ja det går, det sitter en O-ring i locket runt axeln. Ta bort locket lite försiktigt så du hinner se hur det ska sitta ihop. Det lossnar lite fjädrar och annat krafs när du lyfter på locket men det är inget svårt. 
2009-04-14 11:35
Håkan Sv: Diesel läck, ingående gasreglage i dieselpumpen på MF185

Tack för svaret , sitter locket fast med de 2 plomberade skruven ovanpå locket? 
2009-04-14 21:17
Egon Sv: Diesel läck, ingående gasreglage i dieselpumpen på MF185

Plomberade vet jag inte men 2 skruvar är det 
2009-04-17 12:14
Håkan Sv: Diesel läck, ingående gasreglage i dieselpumpen på MF185

Nu är det tätt, lossade de 2 muttrarna ovan locket  dessa var plomberade, ståltråd och blyplomb. Sedan köpte jag en o-ringssats på Bilteam för 29,90 på ca. 20 min var det klart. Luft och sedan bara start. Missade att få ihop axeln/excentern för stopp reglaget så jag fick först ingen stopp funktion men tog isär igen sedan funka även den. Det var inte speciellt svårt samt kosten under 30 spänn känns helt ok.  Tack för hjälpen.  
2009-04-18 10:31
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.