Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
rådvilltaktorköp

Ska köpa ny traktor ca 100hk med lastare. Vilket märke ska jag välja? Argument tack. 
2008-10-31 20:17
FörfattareSvarDatum
o:1 Sv: taktorköp

Köp ett välkänt märke,kolla vad framaxeln har för maxlast,växellåda med eventuell fram-backväxel,vilken lastare som erbjuds,bränsleförbrukning,övrig utrustning,tex klimatkontroll mm,service med mera,provkör och se om du kommer överens med det du prov ar. begär referenser och om du ser något du gillar fråga då om för och nackdelar. Framför allt ha inte brottom med inköpet utan kolla allt så att det blir ett vettigt inköp.Mvh Oskar:1  
2008-10-31 23:31
stefan Sv: taktorköp

MF 6455, den bästa lastar traktorn som finns att köpa. Mycket bra växellåda, sikt, ljudnivå, motor, spakarna och knapparnas plasering m.m m.m se bara till attt du lägger till pengar så du får den stora hydralpumpen. 
2008-11-01 08:08
MF Sv: taktorköp

MF 5455 är kanon, jag är jättenöjd med min. 
2008-11-01 11:57
alme Sv: taktorköp

Själv köpte jag en Zetor Proxima.Jag har haft den i 6 månader och jag är nöjd.
Skulle man köpa annat märke får man lägga till 50 till 
2008-11-03 22:55
MF Sv: taktorköp

Jag hade en zetor i 25 år innan jag köpte min mf, den gick billigt och bra. Min tanke är att jag hade råd nu att lägga till 100 tusen för att få en mer komfortabel traktor med mer finesser än en zetor. Jag räknar med att jag har igen de pengarna den  dagen jag vill byta, så igentligen räknar jag bara räntan på de 1oo tusen som en merkostnad jämfört med zetorn.  
2008-11-05 07:39
alma salme palme Sv: taktorköp

äru kommunist ? 
2008-11-06 18:18
Oyunbileg Sv: taktorköp

Hej, 
jag har blivit ny bonde, jag har ingen vetskap och jag behöver köpa en ny traktor till en ny vild åker som icke bearbetats, kan ni rekomendera mig, vilken traktor är bra eller bäst på alla sätt och vilket märke skall tänka mig köpa? gäller det  också lågom kraftig med lagom pris som är best!?? hur skall jag hitta info om traktorköp?
tack
mvh
gandulam.oyuna@hotmail.com
  
2009-04-16 23:58
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.