Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
PeterSubventioner

Nu är man rädd i Tyskland att mjölkkvoterna ska avskaffas och ska införa fonder.Har aldrig fattat detta med kvoter överhuvud taget. Varför inte producera på en fri marknad?   
2008-09-27 20:29
FörfattareSvarDatum
Kalle Sv: Subventioner

Vad är en fri marknad? Är det lika med att vi kommer att få samma djurskyddsregler som i Asien eller att de kommer att följa de vi har idag? Vi kommer aldrig att få något som är en riktigt fri marknad så länge det är så stora skillnader i regelverken . Eftersom våra folkvalda har valt att våra regler är de rätta så måste vi få ett stöd för att klara ekonomin på våra gårdar. Själv så har jag bara växtodling och lite får så jag lever ganska så avreglerat, de stöd jag får är för miljöarbete och en d el arealstöd. Jag kommer att göra allt jag kan för att styra över mitt företag mot ett totalt oberoende av stöd för att slippa komma i en sits där man inte styr över sitt företag själv utan att bli styrd av politiker och tjänstemän som inte förstår f örutsättningarna för lantbruket idag.  
2008-09-28 12:58
Peter Sv: Subventioner


Om djurskyddsreglerna är för dåliga enligt våra mått mätt, antar jag att man kan resa handelshinder mot dessa.Kan någon förklara för mig fördelen med kvoter!?  
2008-10-03 19:04
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.