Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
ErikDäckmärke

Har betällt ny 100-hästars lastartraktor, och nu skall vi välja märke på däcken. Hade tänkt att välja michelin, men är inte säker.
Vad hade ni valt och varför? Finns det några ni skulle undvika? 
2008-07-23 21:25
FörfattareSvarDatum
Andersson Sv: Däckmärke

Om du jämför de kända märkena av däck bör det inte ha någon större betydelse,det är väl endast om den ska gå i tung jordbearbetning större del av tiden.Ospecifierat spar pengar. 
2008-07-23 22:42
huellerhå Sv: Däckmärke

man tar sig för pannan, vilka stora problem expressen eller aftonbladet, tag metro den är gratis. hade du svårt att välja traktormärke använde kanske tärning eller krona och klave för att välja rätt. kopplingsfri eller fram/backlåda vilka problem. fö r att inte tala om färgen om det fannns fler att välja på.  hur göra , hämta den på en måndag eller en tisdag. 
livet är fullt av svåra val, exempelvis vart fjärde år så kanske man tar ställning till hur landet skall styras politiskt, nä nu vet ja i nte om jag skall skicka det här brevet kan jag få råd av någon, men för att få rådet 
MÅSTE jag ju skicka det här.var det dumt att skicka brevet eller borde jag låtit bli men nu är det ju försent usch jag är bekymrad nu skall ni veta
  
2008-07-24 14:48
Gazen Sv: Däckmärke

Om du tänker använda snökedjor så undvik Michelin  
2008-07-25 07:27
Ingvar Sv: Däckmärke

Stomil är de är de absolut bästa däcken! 
2008-07-25 22:03
Ingvar III Sv: Däckmärke

Fanns nått ryskt däck som låg på Lada-Niva bilarna då dom kom från fabriken helt outslitbara finns säkert till traktorer oxå,måste vara bättre än stomistdäcken StorIngvar föreslår! 
2008-07-26 21:08
Erik Sv: Däckmärke

Att köpa traktor idag innebär många val,det är helt riktigt. En del enklare, andra svårare. Just däck känns lite svårt med tanke på slitstyrka, komfort och att få ner kraften i marken på ett bra sätt. Diesel är ju inte gratis precis. Tack till er som  gett bra råd!  
2008-07-27 13:08
Ingvar III Sv: Däckmärke

Det var så lite så,man ställer ju upp om nån kollega har huvudbry! 
2008-07-27 19:56
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.