Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
AndersVräkning av hyresgäst

Jag har en hyresgäst som hyr en ca 100 kv stor lokal som förråd av mig i min ladugård som inte vill varken betala hyra eller ta ut sina saker . 
Han har tidigarebetalat hyran 7-8 månader efterskott efter mycker tjat.Jag har nu sagt upp honom men han  vill som sagt inte varken betala eller ta sina saker och jag undrar vad kan jag göra .Vi har inget skrivet hyreskontrakt och han har hyrt i ca 10 år.
Jag antar jag inte bara kan slänga ut hans saker för då kanske jag kan bli anmäld för något.Jag ha r skickat en faktura till honom som han inte vill betala Jag vet jag kan vända mig till kronofogden och dom kan försöka driva in skulden men att han kan bestrida att betala  vilket  han säker kommer göra . Om han bestrider fakturan så kan jag ta det  till tingsrätten, Men jag kan inte göra det av olika anledningar.
Om hyresgästen bestrider fakturan från kronofogden så har jag ju papper på att han inte vill betala om jag då slänger ut hans grejer är ju inte heller bra men då har jag det skriftlig t att han vägrar betala.
Är det någon som har liknande erfarenheter eller har några juridiska råd att ge ? 
  
2019-03-10 23:29
FörfattareSvarDatum
LRFare Sv: Vräkning av hyresgäst

jag har varit med om det.Jag hjälpte en granne för några år sedan.Det var några veteranbilar som stod inhyrda på gården.Jag hjälpte grannen att dra ut bilarna till vägen. Du kan tro att det blev fart på bilägaren att hämta bilarna. 
2019-03-14 09:46
Gunnel Sv: Vräkning av hyresgäst

Jag vill inte bli vräkt alls min hyresvärd säger att han ska det!! 
2019-08-24 14:13
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.