Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
BondesonSkader i rapsodlingen.

Nu är det lika dant i år med insektskader i rapsodlingen i år igen. 3 edje året i rad.Jag börjar misstänka att det är den ekologiska odlingen av raps som är problemet,där det uppförökas alla dessa skadeinsekter som skadar våra rapsodlingar i den konv entionella odlingen.  
2018-05-30 06:35
FörfattareSvarDatum
Canada Sv: Skader i rapsodlingen.

Är 3e året med ungefär samma väder torka i maj till midsommar om vi tar väder för södra sverige, är de spruta x antal gånger Elr inte alls?, är problemet större i höstraps än våraps ,många av eko odlarna sår  rybs, 
2018-06-03 18:13
KAA Sv: Skader i rapsodlingen.

Jag skulle råda dig använda gammalt kunskap om jordbruk!
Använd ko dynga som du gjort till aska.. blanda ut det med vatten och bespruta
din odling, garanterat skade fritt och ekologiskt!

Mvh
Aslan  
2018-06-08 01:35
Bondeson Sv: Skader i rapsodlingen.

Läser jag gammal lantbrukskunskapsliteratur från 1940talet är problemet det samma.Åtgärd är använd DDT. Man spred till och med flygplan. 
2018-06-10 12:58
John Sv: Skader i rapsodlingen.

Vi spred DDT med helikopter fram till slutet på 60-talet mot skidgallmygga och rapsvivel mycket effektivt. 
2018-06-16 22:05
Bondeson Sv: Skader i rapsodlingen.

Det mins jag inte att man höll på så långt in på 60talet.Men 50talet hade Gullviks egna plan.Avkastningen i höstraps var bra,till och med vårrapsodlingen fick jag 3 ton per ha. 
2018-06-18 06:49
thomas Sv: Skader i rapsodlingen.

Hallå
Du behöver ett lån av pengar mellan individer för att klara av ekonomiska svårigheter för att äntligen bryta den olycka som provocerar
banker genom att avvisa dina kreditapplikationsfiler du har lösningen.
 Jag är en särskild finansiell expe rt som kan göra dig ett lån från 3 000 € till 2 000 000 € och ännu mer
med återbetalningsvillkor som sträcker sig från 2% till 7% vilket kommer att göra ditt liv enklare. Här är de områden där jag
kan hjälpa dig:
* Hypotekslån
* Investeringslån
 * Auto lån
* Konsolideringsskuld
* Kreditlinje
* Andra inteckning
* Kreditinlösen
* Personligt lån
Du är fast, förbjuden bank eller du har inte förmån för banker
eller bättre har du ett projekt och behöver finansiering, dålig kredit eller beho v
pengar att betala räkningar, medel att investera i företag.
Så om du behöver något lån av pengar tveka inte att ange mig bland de ovan nämnda områdena, det område som gäller din låneansökan
och få den under en dellais på 48 h maximalt.
PS: Jag  deltar också i investeringar i projekt som är lönsamma
Jag ber dig att göra partnerskapsförslag så långt som möjligt.
thomaswittwitt@gmail.com
jokers avstår.
TACK  
2018-06-29 16:24
Ben Sv: Skader i rapsodlingen.

God dag, Jag är student och jag behövde betala för mina studieavgifter, jag försökte söka efter ett personligt lån men utan framgång tills en nära vän till mig presenterade mig för en långivare som hjälpte henne att samla in pengar för ett företag. J ag kontaktade Mr Ben för en låneansökan på 5 000 USD och till min största överraskning fick jag ett lån idag. Jag är väldigt upphetsad och jag vill uppmana den som är intresserad av att få ett lån att vänligen kontakta Ben genom att använda hans e-po stadress för ett lån ansökan: benuk010@gmail.com Herr Ben erbjuder alla typer av lån och de är bäst i utlåning. E-post Ben för ett lån idag: benuk010@gmail.com Tack Ben...  
2019-08-08 12:18
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.