Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
SuneNågon form av bränslestopp i en nyare Fendt.

Traktorn orkar inte fullt,lägre varv eller mindre belastnig går.
Satannar man upp några sekunder går motorn normalt igen. Har nu
bytat bränslefilter, inga nämvärda föroreningar. Vad göra, få upp eventuell sil från tanken svårt.Tacksam för förslag ! 
2016-10-22 16:15
FörfattareSvarDatum
Traktorägare Sv: Någon form av bränslestopp i en nyare Fendt.

Du har stop i en ledning,det finns en sil i matarpumpen kolla den .Jag drar alltid en slang nedstoppad i tanken via påfyllningen till bränsletanken.Till matarpumpen.Det kan ligga skit i tanken och blockerar ledningen till matarpumpen.Har samma proble m på 2 traktorer. Kör med en ny gummislang från matarpump via påfyllningen till tanken.Altså av med tanklocket,ned med slangen där .och tejpa sedan igen där tanklocket sitter , så det inte kommer föroreningar ned i tanken.  
2016-10-23 08:45
Traktorägare Sv: Någon form av bränslestopp i en nyare Fendt.

Hur går det? funkar det. Tacksam för svar. 
2016-10-28 12:51
canada Sv: Någon form av bränslestopp i en nyare Fendt.

Nyare Fendt vad för bränslepump radpump rotorpump commonrail? ja de kvittar ju för matarpumpen behöver ju bränsle   ,jo de är väl en Nödlösning somfunkar  lösning elr borra ett hål  i sidan på på fyllningsröret spolarvätskeslang Biltema har funkat br a de håller för diesel  ,   sätt gärna ett slangmonterat  filter med backventil så håller den kvar bränslet ,   
2016-11-05 11:12
Sune Sv: Någon form av bränslestopp i en nyare Fendt.

Nu går Fendten i fullt arbete. Vi har dragit slang från matarpumpen till tanken,
orginalslangen bortkopplad och traktorn gåt perfekt.Tack till er som kommit med 
förslag. 
2016-11-26 09:26
ferdinan Sv: Någon form av bränslestopp i en nyare Fendt.

Få din kredit i 48 timmar
Du har vägra fått av banken eftersom din kredit inte uppfyller deras standard. Drömmer du om ditt eget företag, ditt hem, betala en skuld förklarligt i behov av pengar, jag är här till ditt förfogande. Jag är en mycket snäl l kvinna. Jag erbjuder 2000Kr till 10 miljoner en ränta på 3% per år. Så om du är intresserad, kontakta mig följt av mängd och varaktighet.
E-post: Ferdinanpersie7@gmail.com  
2017-02-11 23:03
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.