Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
AndreasSka jag köpa?

Tjena alla bönder

Jag skulle vilja få lite åsikter om ett traktorköp. Vi håller på att starta upp familjejordbruket igen. Vi bor på en släktgård sedan 400 år. Svärfar gav upp livet som bonde 97 och sedan dess har marken varit utarrenderad. Nu håll er vi sakta på att bygga upp gården igen för djurhållning. Vi kommer ha nöt och har byggt ett helt nytt lösdriftstall för 30 djur. Tanken är att vi ska växa långsamt. Vi har börjat köpa in maskiner för driften. Vi har en 
MF 3050 och inser att vi må ste köpa en större traktor fram över också...typ MF 5556. Nu har jag blivit erbjuden att ta över en hjullastare som mitt ordinarie jobb ska byta in. Det är en schäffer 3460, 64 hk, 2000 timmar. Alltid stått inne och välhållen med ständig service. En  otroligt fin traktor. Min känsla är att den skulle bli perfekt för gårdstjänst, städning av stall o utfodring etc. Jag får ta över leasingkontraktet. 200.000 plus moms. Efter tre år är den min. Som ny kostade den 630.000. Det är en 2011. 

Min fråg a är det ett bra pris? Och är det motiverat att satsa på en mindre traktor på gården också? Gärna lite tankar o erfarenhet...

Tack på förhand  
2016-02-24 10:16
FörfattareSvarDatum
Markägare Sv: Ska jag köpa?

Bjud han max 120 000 för lastaren, kort livslängd och dåligt andrahandsvärde på dessa maskiner 
2016-02-24 12:50
Meken Sv: Ska jag köpa?

Jag hade inte köpt den alls eftersom denna modellen har ett inbyggt fel. 
2016-02-25 10:26
Andreas Sv: Ska jag köpa?

Inbyggt fel? Berätta mer... 
2016-02-25 19:40
canada Sv: Ska jag köpa?

Hej ja de är ju intressant någon Nysatsar är de dikor ?,schäffer 3460  kubota motor i den ant mekansk bränslepump Ja de är ett + i kanten , väger den  ca 2,5 ton ? vad lyfter den under plant redskap Höjd&Kg?,vad har maskinen arbetat m innan?, de är j u en dyr maskin bara för lastarkörning men helt klart smidig vet inte om de så dålig maskin kolla på mascus,elr kanske AutoLine, om de finns beg så får du en prisindikation har du frontlastare på Mf 3050?, har du byggt så att du kan gödsla ut m vanli g traktor typ 220-240 bredd , mindre Traktor är de runt 50 hkr?  
2016-02-28 12:34
Holger Sv: Ska jag köpa?

Dom Schäffer 3460 är några riktiga jävla rishögar rena skrotet som kostar en förmögenhet att hålla igång 
2016-02-28 20:49
Michel Sv: Ska jag köpa?

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:31
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.