Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
JohnMjölkkrisen

Det är tur att mjölkbönderna är så flitiga och att de nöjer sig med lite fickpengar annars hade man inte kunna avlöna Arla VD med 6,5 miljoner per år. Dessutom har ledningsgruppen använt en halv miljon i månaden till golf och sprit. 
2015-12-02 10:52
FörfattareSvarDatum
spenrunkare Sv: Mjölkkrisen

det är inte fel på ledningen, det är fel på ägarna som inte bryr sig om sitt kooperativa företag, skyll er själva, spenrunkare 
2015-12-02 20:57
John Sv: Mjölkkrisen

Dessutom fick Arla cheferna dela på 115 miljoner i bonus så de har råd att köpa sig lite julmat 
2015-12-03 10:44
spenrunkaren Sv: Mjölkkrisen

Så länge ingen protesterar kan ju styrelsen höja sin arvoden hur högt som helst.
Ett företag utan en stark ägare som håller hårt i pengarna råkar förr eller senare illa ut, ni spenrunkare borde lära er företagsekonomi istället för att runka spene på  heltid.......  
2015-12-03 16:57
pelle Sv: Mjölkkrisen

Det är ingen kris. Har man råd att bygga för 100000+ per ko, ha egen maskinpark, ny L100 och är villig att köra upp till en mil med traktor för att skörda gräs så ska man inte klaga. 
2015-12-11 13:22
Kalle Sv: Mjölkkrisen

Ja det kan inte vara någon kris det var en här å tog grannens mark å betalade dubbelt så mycket i arrendet och kör 3.5 mil med en 12kbm tunna skit å nya traktorer så det kan inte vara någon kris 
2015-12-11 18:19
Saskatoon Sv: Mjölkkrisen

@John

Det finns ingen mjölkkris, det finns bara ett socialdemokratiskt hat mot dem svenska bönderna. En slags urbefolkning med äganderätt till marken.

Att skylla det hela på ett företag är att göra det lätt för sig. 
2016-02-15 19:30
Sven Sv: Mjölkkrisen

Jag har tänkt på det här ett tag. Kanske är det dags att sadla om trots allt och hoppa på det vegetariska tåget? Framtiden ser inte så ljus ut för oss längre. 
2016-03-06 22:29
Prästapess Sv: Mjölkkrisen

@Saskatoon. Inte ofta man stöter på en vettig person i cyberrymden. Jag hatar sossar. Sossar hatar mig, för att det råkar vara jag som livnär kräken. 
2016-03-14 18:13
Michel Sv: Mjölkkrisen

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:41
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.