Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
MartinGås, duvor, gris, grävling, kråkor? I Blekinge

Någon som har marker kring Karlskrona, Ronneby eller Karlshamn och har problem med gris i grödor eller har gås eller duvor på fälten så är jag intresserad.
Ställer gärna upp om ni har problem med svartfågel eller grävlingar under lada eller bod ocks å så klart.

Ätbart så antingen betalar jag er för det som skjuts som jag får med eller så fördelas det mellan jordbrukare och jägare och kommer tillgodo vacumpackat, märkt och klart, för den som hellre får en del av bytet.

Har jaktmark men så h är års är det lite djur i skogen och problem på fälten, så bättre för alla om någon är intresserad.

0708-474315 om du har mark med problem.  Eller bara mer gås än du hinner med.

Söker enbart i Blekinge, företrädelsevis mellersta till östra.

 Mvh
Martin  
2015-08-16 12:06
FörfattareSvarDatum
Holger Sv: Gås, duvor, gris, grävling, kråkor? I Blekinge

Jaktmark finns vid Fågelmara. Hur har ni det med sprit och så vid jakten? 
2015-08-16 12:48
Frågor Sv: Gås, duvor, gris, grävling, kråkor? I Blekinge

Har ni jakthundar, vanliga eller mårdhundar,  
2015-08-16 22:16
Martin Sv: Gås, duvor, gris, grävling, kråkor? I Blekinge

Sprit vid jakten?
Som alla (hoppas jag verkligen) - Man hanterar varken bil eller vapen berusad.
En 2.8 på grispasset om man ska sitta genom en varm kväll förekommer ju, men övrigt sköter man efter man kommit hem och fått undan bössan och hängt in  viltet. Finns för övrigt välsmakande alkoholfritt som såväl jag som jaktkamraten dricker om man har lite tilltugg med ut.


Har ingen hund för mård tyvärr.
Söker främst möjlighet att stötta med skyddsjakt eller jaga hos den som har jordbruk men i nte hinner beskatta stammen. Förslagsvis hos någon som vill antingen ha lite pengar för eventuellt vilt eller få sin del genom bytesdelning. Kan både hänga, slakta, förpacka och mala så det är prydligt när det lämnas över.


Jagar redan med mark -  men som sagt är djuren på åkrarna och min jaktmark i skogen så det lockar ju att hitta en lösning som gör alla glada och gynnade.  
2015-08-18 06:59
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.