Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
skogsbondetveksamma djurinköpare

jag har ca. 40 dikor. och håller en del tjurar till slakt. resten går till liv. samma med kvigorna. en del till rekrytering. och resten till liv. nu har jag haft några olika inköpare att se på djuren till både slakt och liv. den mest tveksamme gav fö rvisso ett bra pris på slaktdjuren. men ville helst slippa livdjuren. och det tråkigaste under besöket var när han fällde kommentaren.
"jag behöver inte köpa några djur. jag har min lön ändå" 
han lär inte få köpa djur av mig med den inställningen.  och det är synd för det är ett annars bra slakteri. men slakteriet hänvisade till honom som representant i området. 
ett sådant bemötande motiverar inte mig till att lägga mer energi på uppfödning. frågan blir snarast om vi skall ha någon uppfödnin g alls i skogsbygden om inköparna är tveksamma.    
2015-06-03 15:13
FörfattareSvarDatum
Kalle Baltic`e Sv: tveksamma djurinköpare

"jag behöver inte köpa några djur. jag har min lön ändå,de är ju inte hållbart,så är de ju mer elr mindre i alla yrkeskategorier,därför allting ser ut som det gör ,snart inte my kvar av gamla ((svenska)) sverige,väldiga prisvariationer på djur , hur  mycket 40+får du för slakttjurarna ?  
2015-06-04 10:56
pålle Sv: tveksamma djurinköpare

för att ge dig råd vill ja veta var i Sverige du bor  
2015-06-20 14:21
skogsbonde Sv: tveksamma djurinköpare

Jag finns i Västsverige. ja tack råd vore välkommet. 
dels om hur jag ev. skall tänka om min uppfödning. (vara eller inte vara) 
och dels hur jag bör förmedla mina djur utan att känna mig lurad av ointresserade inköpare.
(har nyligen skickat till  både slakt o liv o är missnöjd. gäller både pris o bemötande)  
2015-06-30 01:40
Krister Sv: tveksamma djurinköpare

Hej! 
Visserligen några år sent ute men har ej läst detta tidigare. Jag förutsätter att inköparen har ett namn och att du meddelat VD på slakteriet vilken personal hen har 
2017-02-26 10:47
Grisor Sv: tveksamma djurinköpare

Skövde slakteri? 
2018-10-21 19:37
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.